”Vi har i dialogen med designere og brands fundet frem til kernen af de udfordringer, der findes på begge sider af bordet i designarbejdet – og dem kan vi løse,” udtaler stifteren bag en ny digital markedsplads for designere og brands.
I marts 2021 lanceres Designers Trust – en ny digital markedsplads, der tager både brands og designere i hånden med målsætningen om at skabe et digitalt mødested.
Designerne får adgang til projekter og virksomheder, der har brug for deres kreative kvaliteter, mens brands får mulighed for at udforske en bredere verden af designidéer.
Manden bag Designers Trust er den prisvindende danske designer Timothy Jacob Jensen, der står bag mange designklassikere rundt i de danske hjem fra sin tid som chefdesigner og direktør for Jacob Jensen Design i mere end to årtier. I 2018 solgte han sine aktier i virksomheden og driver i dag familiefirmaet videre under Timothy Jacob Jensen Studios samt nu også Designers Trust.
”Vi har i dialogen med designere og brands fundet frem til kernen af de udfordringer, der findes på begge sider af bordet i designarbejdet – og dem kan vi løse. Designers Trust er en digital markedsplads, hvor designere kan uploade koncepter, mens producenter kan uploade design-briefs,” siger stifteren i en pressemeddelelse.
Timothy Jacob Jensen har haft idéen til markedspladsen i 10 år og begyndte i 2018 at arbejde intensivt på at lancere Designers Trust, der, på grund af hans brede netværk hos producenter, designere og universiteter, allerede har skabt stor interesse på et globalt plan, fortæller han.
Timingen for en digital markedsplads er tilmed essentiel for lanceringen, da coronapandemein har fået mange virksomheder til at være mere modtagelige over for nye koncepter og arbejdsformer, mener Timothy Jacob Jensen.
”Der er flere platforme derude, der formidler kontakten mellem designere og brands. Vi adskiller os ved, at vi holder begge parter i hånden gennem hele processen fra idé til færdigt produkt. Alle designere på Designers Trust er verificeret for uddannelsesniveau, og designs og koncepter går igennem peer-review, inden de præsenteres for kunderne,” pointerer han.
For at få markedspladsen i luften har holdet bag sikret ekstern finansiering fra yderligere to investorer. Det drejer sig om henholdsvis IT-entreprenør Vagn Nielsen, der blandt andet er involveret i Boyum IT og moonsky.com, samt brand- og marketingprofilen Claus Toftkjær, der har erfaring fra Carlsberg og senest sad som Global Marketing Director for norske Arcus.
Foto: Timothy Jacob Jensen Studios A/S