Audiovirksomheden og designkæden er gået sammen om at skabe en kollektion af lydmøbler.
Den danske audiovirksomhed Lemus, der i marts åbnede sit andet showroom, indgår nu et samarbejde med designkæden Bolia om udvikle en ny kollektion af lydmøbler. Det oplyser Lemus i en pressemeddelelse.
Lydmøbler kendetegnes ved at have iboende lydnalæg for at give samme lydoplevelse som store gulvhøjtalere uden de mange kabler, og den nye kollektion kommer til at gå under navnet Bolia x Lemus.
”Jeg har store forventninger til samarbejdet, for Bolia har nogle af verdens dygtigste designere, en meget effektiv afsætningskanal og et fantastisk brand. Vi kommer til at skabe banebrydende lydmøbler sammen,” udtaler stifter af og adm. direktør i Lemus, Rasmus Kastrup.
Forventer at få Lemus på verdenskortet
Gennem samarbejdet forventer Rasmus Kastrup, at Lemus, der allerede eksporterer til Skandinavien, Belgien og Storbritannien, for alvor kan komme på verdenskortet.
”Med det nye samarbejde er vi parate til at ekspandere yderligere og til at udforske nye markeder. Med Bolia i ryggen åbner vi op for det amerikanske marked, mens vi også ser store muligheder i Tyskland og Benelux, som begge har meget kvalitetsbevidste forbrugere, der viser stor interesse for dansk design og hi-fi-lyd,” udtaler den adm. direktør.
Også hos Bolia glæder man sig over samarbejdet.
”Hos Bolia står vi aldrig stille. Vi er i konstant bevægelse og altid på udkig efter det nye inspirerende eventyr. Denne gang var det Lemus, vores veje krydsedes med, og det, tror vi på, kan blive rigtig spændende. Vi interesserer os generelt for musik, særligt den elektroniske slags, så idéen om et smukt designet lydmøbel kommer ikke helt ud af det blå,” lyder det fra Head of PR hos Bolia, Camilla Kallehauge Møller.
Det første lydmøbel i kollektionen er inspireret af en klassisk skænk og lanceres til april i 31 af Bolias i alt 59 butikker, der er fordelt rundt i Europa.