Strategien for opkøb er efterhånden velkendt, så hvis mulighederne byder sig, er den midtjyske virksomhed klar på at udvide familien igen. 

Design Concept Denmark har haft fart på i de seneste år. I 2020 opkøbte de møbelvirksomheden Muubs, og blot et år senere blev Randers+Radius tilføjet i porteføljen. CFO og medejer Henrik Andersen fortæller i en pressemedelelse, at de er åbne for flere opkøb, hvis de rette muligheder byder sig.

”Vi har bevist, at vi fungerer som en vækstvirksomhed med stærke medarbejdere, der er omstillingsparate. Med to opkøb indenfor et års tid har vi fået et stort indblik i, hvad det kræver at sammenlægge virksomheder. Vi har en nøje fastlagt køreplan, der gør, at hele den praktiske del kører efter fastlagte procedurer. Vi er derfor bestemt ikke afvisende for flere opkøb, tværtimod, så længe præmisserne er de rigtige,” fortæller Henrik Andersen.

Det er dog ikke uden blod, sved og tårer at samkøre virksomheder. Det er en omfattende proces, men en proces som Design Concept Denmark efterhånden er ved at være gode til. Med erfaringen er der kommet en strategi på plads, så alle i virksomheden ved, hvad deres opgave er, og hvor energien skal lægges.

Blikket fremad

Lige nu er der ikke specifikke opkøb i kikkerten for den midtjyske virksomhed. I stedet er der blandt andet et nyt showroom samt flytning af lagerhotel i pipelinen.

”Vi skal turde at investere, også selvom tiden i øjeblikket måske går lidt imod os med lavkonjunktur og krig i Europa. Vi består i dag af tre brands og at skulle fremvise alle produkter, der både henvender sig til detail-, contract- og gavemarkedet kræver plads. Derfor investerer vi nu i et knap 2.000 kvm stort showroom, der fra midt på året vil danne ramme om kollektionslanceringer, arrangementer i forhold til produktkendskab og events,” siger Henrik Andersen.

Foto: Design Concept Denmark/Muubs