Den danske familieejede kæde, Søstrene Grene, har med stor succes lanceret en række interiørprodukter til børneværelset.
Torsdag den 8. februar præsenterede Søstrene Grene en ny varekategori, der har fokus på interiør til børneværelset. På lanceringsdagen stod den nye børnekollektion for 58 procent af kædens samlede salg, hvilket den familieejede kæde betegner som en stor succes.
”Vi glædede os meget til at introducere vores nye varekategori målrettet børneværelset, men vi havde ikke turde håbe på, at der ville være så stor interesse for produkterne allerede fra start. Mange af vores butikker verden over oplevede lange køer, og flere steder er de nye varer blevet revet væk,” siger Mads Jensen, CCO i Søstrene Grene, i en pressemeddelelse.
De nye produkter til børneuniverset er udviklet og designet af Søstrene Grenes egne designere, hvor fokus har været på funktionalitet, æstetik og produktsikkerhed.
Læs også: Mette Ditmer: “Vi har det rigtig godt med at være os selv igen”
Selvom Søstrene Grene har mærket en stigende efterspørgsel på deres interiørprodukter de seneste år, så ønsker den danske kæde ikke at sætte sig selv i bås som en interiørbutik.
”Vi forsøger konstant at bygge ovenpå og udvikle vores produktsammensætning, for at kunne overraske og skabe glædelige oplevelser. Samtidig gør vi en stor dyd ud af at lytte til vores kunder, så de også er med til at definere udviklingen. På det grundlag følte vi, at vi også kunne skabe noget overraskende til børneværelset, og jeg ser det egentligt som en naturlig forlængelse af vores eksisterende varegrupper,” fortæller Mikkel Grene, administrerende direktør hos Søstrene Grene, i pressemeddelelsen.
Søstrene Grene vil ikke love, at der kommer nye forsyninger af den nuværende kollektion, men kæden arbejder på mere interiør til børneværelset i fremtiden.
Den nuværende kollektion af interiørnyheder indeholder blandt andet vågelamper, klistermærker til væggene, sengetøj, forskellige puder og opbevaringskasser til børneværelset.