Design- og papirvirksomheden har udviklet kollektionen til de mindste, så den kan åbne flere døre til forhandlere rundt om i verden.

Hos design- og papirvirksomheden Vissevasse har den seneste tid stået på udvidelse af brandets børnekollektion. De nye produkter til børn tæller spil, puslespil og flere plakater målrettet de smås værelser.

At det netop blev børnekollektionen, som Vissevasse har sat ind på at udvikle yderligere, skyldes et ønske om at sætte sig tungere på markedet for børneprodukter.

”Tidligere har vi haft nogle få børneprodukter, men for at blive taget seriøst hos større forhandlere har vi erfaret, at det kræver en mere helstøbt produktlinje med et større udvalg af produkter. Designer og partner Dorthe Mathiesen har derfor udviklet et lækkert børneunivers, som allerede er blevet taget rigtig godt i mod,” fortæller partner Karsten Noel Poulsen til 365DESIGN, og fortsætter:

”Produkterne er fornyeligt blevet lanceret for kunderne, og de har fået en supergod respons. På trods af nedlukningen af detailhandlen rundt om i verden, så har vi fået overraskende mange ordrer fra både danske og udenlandske forhandlere. Det er dejligt at mærke, at der stadig er optimisme og positivitet trods pandemien.”

Den foreløbige gode respons fra forhandlerne giver Karsten Noel Poulsen en tro på, at Vissevasse får succes med den udvidede børnekategori. Han bemærker, at designbranchen har været heldig under pandemien, hvor forbrugerne har prioriteret at bruge penge på at opgradere hjemmet hele vejen rundt – også på børnenes værelser.

Vissevasse


Først Europa – næste stop: Asien

Det er ikke kun børnekollektionen, der udvikles på i øjeblikket hos Vissevasse. Sidste år igangsatte virksomheden en international vækstrejse med ønsket om at brede brandet endnu længere ud over Danmarks grænser.

I den forbindelse indgik Vissevasse en strategisk konsulentaftale med Aa Retail ved Jakob Aaen, der skulle hjælpe med at få styrket det internationale salgsarbejde. Siden da er flere agenter og distributører kommet på plads i blandt andet Frankrig, Tyskland, Benelux og Schweitz.

Ifølge Karsten Noel Poulsen bliver et fokusområde i 2021 at udvide salgsstyrken i udlandet yderligere.

”Vi er meget godt dækket ind i Europa nu, hvor vi blandt andet lige har fået England med. Næste satsning bliver Asien, hvor vi er i dialog med nogle potentielle partnere. Så vi er stille og roligt ved at arbejde os ind på markedet – primært Japan og Korea – og er ved at finde ud af, hvilke produkter vi skal satse på her,” forklarer han.

I jagten på nye markeder og forhandlere kan børnekollektionen være med til at åbne døre.

”Vi tror på, at vores forskellige kollektioner går hånd i hånd. Hvis man først får øjnene op for vores produkter til børnene, så køber man måske også ind til sig selv eller omvendt. Derfor mener vi, at udvidelsen af børnekollektionen får os til at stå endnu stærkere,” afrunder Karsten Noel Poulsen.

Vissevasse