Frantz Longhi om Herman K: “Jeg ser muligheder, hvor andre måske ikke ser dem”

Under 3 Days of Design inviterer Paustian indenfor på designhotellet Herman K forud for den officielle åbning senere på året. Her kan de besøgende opleve design fra Paustian og Warm Nordic samt 35 mindre designere og brands, der er blevet inviteret til at udstille i designhotellets værelser. 

Paustian har inviteret både udstillere og besøgende til Hotel Herman K by Paustian med overskriften ”Passionen driver os” og beskriver selv hotellet som en legeplads for passionerede design- og møbelfolk. Passionen for møbeldesign og oplevelsesuniverser er da også meget tydelig hos Frantz Longhi, der bød gæsterne velkommen under 3 Days of Design.

Hotel Herman K by Paustian er et designdrevet hotel med i alt 31 værelser og ligger på Bremerholm i København – et stenkast fra Kongens Nytorv. Bygningen er oprindeligt en transformerstation fra 1963, men blev opkøbt i 2018 og senere renoveret af Frantz Longhi. Det meste af skelettet står stadig i dag, og hele vejen gennem renoveringen har det været prioriteret at bevare og beholde så mange originale detaljer som muligt.

Mange af værelserne i hotellet er under 3 Days of Design fyldt med udstillende brands. Udover Paustian og Warm Nordic kan gæsterne også se udstillinger fra Thorup Copenhagen, Sonobe Light, Ebb & Flow, Piet Hein, We Do Wood og Møbel Copenhagen.

Tilbage i 2019 blev projektet tildelt Renover-prisen, der hvert år gives til det mest vellykkede renoveringsprojekt i Danmark.

365DESIGN fangede Frantz Longhi under 3 Days of Design til en kort snak om projektet.

Et nyt format med stort potentiale for Paustian og Warm Nordic

Frantz Longhi er både kendt for sit eventyr med Kähler og sin innovative tilgang til dansk design med Warm Nordic. Han er dog også kendt for sin lidt specielle tilgang til branding – også kaldet Social Life Selling.

Hotel Herman K by Paustian, og understreger endnu engang Frantz Longhis evne til nyskabelse.

”Jeg ser muligheder, hvor andre måske ikke ser dem. Kombinationen af et hotel, Paustian, Warm Nordic og et event med udstillere, talks og god mad er meget logisk for mig – for det hele hænger sammen, og det hele skal opleves. Hele min tilgang til Social Life Branding skinner igennem her, ligesom det gør det med Paustian-butikken og tidligere har gjort det med Kähler-restauranterne,” siger han til 365DESIGN på en stille terrasse væk fra de fremmødte i lobbyen og på de mange værelser.

3 Days of Design er et nyt format for Paustian og Warm Nordic, men netop kontraktmarkedet anser Frantz Longhi som et stort potentiale.

”Den unikke kombination mellem design, funktionalitet og bæredygtighed, som vi bevidst går efter, er også interessant for arkitekter, og når vi taler fremtidens boligbyggeri eller offentligt byggeri, så skal der tænkes anderledes – og der vil vi gerne byde ind,” siger han.

Som en del af dette er der sat stærke kræfter ind på salgs- og relationsopbygning i Paustian. Thomas Wiberg har mange års erfaring med kontraktmarkedet og events, og han er således en del af den nye organisation i rollen som markeds- & udviklingsdirektør hos Paustian.

”Branchen mangler en ny spiller, der kan ryste posen lidt – og derfor er der plads til og energi omkring det, vi har lavet her på Herman K,” kommenterer Thomas Wiberg og nævner i den sammenhæng, at netop brandet Paustian, med den stærke design-dna og hovedaktionær Frantz Longhi, udgør en unik mulighed for at skabe noget nyt i branchen. Men at det lige skulle ende med et event og udstilling i et designhotel, var der ingen, der havde forudset.

Coronakrisen har været hård ved hotelbranchen – og således også Herman K, der tidligere var forpagtet af Brøchner Hotels, men i dag er overdraget til Dansk Management Group, der er ejet af Frantz Longhi.

”Det var en ren tilfældighed, at vi stod med et hotel, som kunne aktiveres under 3 Days of Design,” forklarer Thomas Wiberg og fortsætter:

”Men sådan en unik mulighed lader man ikke passere, og da vi ikke ser eventet her på hotellet som en forretningsenhed i sig selv, så kører vi det non-profit. Deltagerne skal blot betale de faktiske udgifter og støtte op om fællesskabet.”

Hotellet åbner først officielt senere i 2020.

Foto: Hotel Herman K by Paustian