3 Days of Design triumferede på ny, men hvilken retning ønsker festivalen at gå i?
Optakt til 3 Days of Design – det skal du vide
3 Days of Design løfter sløret for de helt store drømme
Tag med når den skandinaviske design-elite mødes i Oslo
Sund økonomi hos københavnsk designvirksomhed til trods for tilbagegang
3 Days of Design cementerede sin status som toneangivende festival-favorit
Designers Company med overskud i nyt regnskab
Udstillere gør status: ”Bedste 3 Days of Design til dato”
Designvirksomhed solgt til selskabet bag Menu: Vil skabe et ’House of Brands’
3 Days of Design – tilpasset med nye datoer og digital platform
Direktørportræt: Danny Feltmann Espersen - Menu
Messereportage: Formex nr. 116 startede i rekordform
Fødselaren Formland - fortsat flot og foranderlig
Optakt: 40 år med Nordens mest inspirerende livsstilsmesse
Optakt: Formex taler til inspirationen, sanserne og fantasien
Sofacompanys succes blev skabt online – nu er fokus på ekspansion af fysiske kundeoplevelser
Traditionsrig messe klar med årets tema: ”Vi vil fortsætte med at eksistere i mange år”
Trends & Traditions blev det komsammen, som branchen havde brug for
Sådan kommer du på forkant med udviklingen i designbranchen
Designikon løfter sløret for 2025's livsstilstrends
Rosendahl går fremtiden i møde med certificeret ‘milepæl’
Genopfind dig selv: Har du styr på jeres branding?
Reportage fra EuroCIS: De vigtigste retail-innovationer netop nu
Forbrugerne efterspørger ansvarlig detailhandel: Sådan lykkes du
Møbelbrand åbner nyt showroom i hjertet af København
Nu blændes der op for Europas største messe-trekløver i Frankfurt
Formex 2024: Navigering i en æra af forandring
De 10 mest fremtrædende e-handelstrends i 2024
”På Formland skal både udstillere og besøgende kunne blive klogere på tidsånden”
Hvad nu, hvis den nye normal bliver til ingen normal?
Formland hjælper nye iværksættere frem på scenekanten
Kunderne vil bruge færre penge på Black Friday i år
imm cologne 2024: a source of inspiration for the world of interior design
Så er der køkkengrej og köttbullar til københavnerne: Ikeas cityvarehus åbner i dag
Hybridformatets indflydelse på detailhandlen - del 2
Hybridformatets indflydelse på detailhandlen - del 1
3 Days of Design udstillerportræt: Rikke Frost
Mads Arlien-Søborg: Hvad kommer 2023 til at byde på?
Disturbance kommer i fokus i fremtidens detailhandel
Under mottoet "Home of Consumer Goods" vil Messe Frankfurt tilbyde verdens mest innovative og omfattende udvalg af forbrugsgoder fra 2023
Hvordan ser det ud med bæredygtigheden i 2022?
Efterår i Paris: "Vil man møde det internationale marked, skal det være her"
Trendbureau målretter sig møbel- og designbranchen
De største interiørtrends – og hvordan du bruger dem
Erfaring efter 1 år: Netværk er alfa og omega for de kreative erhverv
Det hele handler om den visuelle strategi og den røde tråd
Brug inflationen til at fast-tracke din bæredygtige transformation
Anti-trend rapport giver inspiration til design af bæredygtige produkter
Søstrene Grene skaber synergi via samspillet mellem offline og online
5 tips til den ekstraordinære shoppingoplevelse
Gaveindpakning af engangsplast fjernes fra hylderne hos livsstilskæde
Li Edelkoort: Inspiration fra en af verdens førende på området
Trends & Traditions stiller skarpt på engagement og trivsel
Forbrugernes købsadfærd er for altid forandret – kan du følge med?
3 Days of Design fastholder datoer trods sammenfald med Salone del Mobile.Milano
Bolia styrker hjemmemarkedet med flere nye lokationer i København
Udstilling er klar i ’gamle’ rammer under 3 Days of Design 2022
imm cologne: Inspiration, innovation og interiørdesign – helt enkelt
Certificering på stoleserie giver &Tradition blod på tanden til mere
DAC Design Shop: En del af helheden og en destination i sig selv
Bloomingville: Influencer marketing er meget mere end godt content og reklame
Circular Furniture Days: ”Interessen for cirkulær økonomi vokser og vokser”
3 Days of Design-reportage: Førstegangsudstilleren, det garvede ikon og kulturinstitutionen
Er din webshop ved at vokse ud af sin platform – Open source kan være løsningen
Fritz Hansen om digitaliseret produktprogram og ny hjemmeside: ”Et nødvendigt supplement i kunderejsen”
Stockholm Furniture & Light Fair og Formex præsenterer nye tiltag
Trends og livsstilstendenser til børn frem mod 2024
Nyt brand klar med første kollektion: Vil ikke blot være endnu et møbelbrand
Mød 47 virksomheder til Circular Furniture Days
Farven Stargazer – en anden verden som inspiration
Skab mindeværdige berøringsflader uden berøring
Designarvinger og partnere: "Vi føler ofte, at vi står med dobbelt så meget viden"
Fremtidens retail: En ny virkelighed med nye muligheder
By Lassen i turnaround: Fra Kubus-brand til møbelbrand
Rullende showrooms hitter: Interiørbrand kører af sted igen
Svenske design- og møbelwebshops på danske hænder
Encoded: Et smalt sortiment med en bred distribution
Stockholm Furniture & Light Fair flytter digitalt og ud i byen i 2021
Stockholm Furniture & Light Fair og Formex er aflyst
Designvirksomhed nytænker det traditionelle showroom
Fritz Hansen-direktør vil vende den faldende omsætning
Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er?
Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er?
Sådan oplevede danske brands den digitale udgave af Maison & Objet
Bloomingville 20 år: ”Vi vil blive ved med at introducere nye brands og kategorier”
2have: ”Vi ville vise, at vi stadig var der for kunderne”
Formland – branchen mødes igen under trygge rammer
Formland løfter sløret for foredragsprogram og trendzone
Trods forbedrede tal er bundlinjen fortsat i minus hos Imerco
Oslo Design Fair: ”Messen er vigtigere end nogensinde”
PEJ COLOUR CRUSH: Mikroskopiske organismer leverer inspiration til fængende pigmenter
Oslo Design Fair: ”Vi vil gøre alt for at åbne dørene til august”
Pantone: Himlens, havets og universets uendelige horisonter
Flere virksomheder kalder på huslejenedsættelser
Designvirksomhed opfordrer til dialog og nytænkning
Li Edelkoort: ”Verden har nået sit point of no return”
Aarhus Kommune vil bruge millioner på bæredygtige møbler
PEJ KIDS 2020+: En unik trendrapport med fokus på børn
Showrooms giver plads til fordybelse: Erik Jørgensen
Ny uddannelse målrettet møbel- og interiørbranchen
pej gruppens trendseminar: Li Edelkoort SS 21
God kundeservice – en gang mere for prins Knud!
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Fredagsinspiration: Taburettens mange muligheder
pej gruppen inviterer til konferencer og seminarer hele efteråret
Scan Office afvikler event med fokus på bæredygtighed
Ny skandinavisk møbelmesse er kommet for at blive
Reportage: Formland samler den danske designbranche
To influencers på messe: Bungalow5 og Sabinas Verden
Madam Stoltz: Stærke rødder på både Bornholm og i Indien
Normann Copenhagen tilbage på Formland med fuld styrke
Messeoptakt: Alt det du skal vide inden Formland
Når arven føres videre: 2. generation – Rosendahl Design Group
Messeoptakt: 45 danske udstillere repræsenteret på Nordstil
Messeoptakt: Tendence byder flere nye udstillere velkommen
Trends AW 20/21 ifølge trendforecastingbureauet Nelly Rodi
Et oprydningsår sætter sine tydelige spor i Imercos årsregnskab
Kraftfulde primærfarver vinder frem på børnemøbler
Retail: Sådan imødekommer bolig- og interiørbranchen kundernes forventninger
Farvetrend: Den brune farve er for alvor flyttet ind
Trendkonference: For dig som arbejder med design- og interiørtrends
Det bæredygtige hjem: Fra skrald til guld i hjemmet
Nyt retail-magasin nu med i abonnementet på 365DESIGN
Det bæredygtige hjem: Designere eksperimenterer med nye materialer
Paustian åbner officielt bolighus i hjertet af Aarhus
Det bæredygtige hjem: Materialer uden en udløbsdato
Fredagsinspiration: Dæk bordet med dansk design
Årsregnskab: Bornholmsk design- og interiørvirksomhed leverer varen
Du er inviteret til inspirerende retailkonference
Det bæredygtige hjem: Hurtigt voksende materialer vinder frem
Ejerskifte: Adm. direktør overtager familieejet møbelhus
Fredagsinspiration: Puder med kant og karakteristika
Seminar: For dig som søger inspiration inden for trends og farver
Trendekspert udpeger de største trends på Formland Spring 2019
Havets helende egenskaber inspirerer til design
Reportage: Formland lader bæredygtighed brænde igennem
Messeoptakt: Stockholm Furniture & Light Fair tør at være kræsne
Industrielle fremstillingsformer giver flashback til 1920’erne
Messeoptakt: Nordic Living med nyt navn og identitet
Fredagsinspiration: Lamper i skandinavisk design
Messeoptakt: Maison & Objet fokuserer på Frankrig i trendområde
Disse trends er afgørende for fremtidens nethandel
2 danske webshops: Om at skabe identiteten for en succesfuld butik online
Trendpulse forecaster fremtidens design, møbler og interiør
SS 19: Legende tilfældighed ført med sikker hånd
Fredagsinspiration: Det kimer snart til julefest
Frandsen Group: "Lamper skal være som kunst, og jeg føler mig som en galleriejer"
SS 19: Fleksibilitet, intelligente materialer og genkendelighed
Fredagsinspiration: 4 design til badeværelset
SS 19: Mødet mellem design og kunst bliver naturligt
Designbrand indretter teater, fire bøger med designforbindelser og en ny Illums Bolighus
Smarthome – bliver teknologien hjemmets nye bedste ven?
Digital romantisme udfordres af autencitet og realisme
Warm Nordic vender hjem, lightere får makeover og fornyet aftale mellem Morsø og F&H
Skulpturer i hjemmet – når kunst og funktion smelter sammen
WGSN update: 4 møbeltrends til arbejdspladsen
Kan cirkulær økonomi løse bæredygtige udfordringer?
Velfærdsteknologi i hjemlig og æstetisk indpakning
WGSN update: Er du klar til år 2020-forbrugerne?
Opfattelsen af designprodukter udfordres af kunsten
WGSN update: 5 trends til haven og udelivet AW 18/19
Kristina Dam Studio bruger kunsten som drivkraft
WGSN update: 5 samarbejder mellem mode og interiør
Når børnenes leg integreres i boligindretningen
Design forvandler sig fra leisure til athleisure
Beck & Kinch: Tværfaglighed vækker visionære tekstiler til live
Kunstig intelligens er på vej ind i designverdenen
WGSN update: 9 brands du skal holde øje med i 2018
Når kontraster giver form til designprodukter
Bang & Olufsen: "Vi tror på møbler med musik i"
Naturens ressourcer gentænkes i nye designløsninger
Skriver Collection satser på børnenes univers
WGSN update: 5 møbel- og lampetrends AW 18/19
Fredagsinspiration: Fire design med grafisk udtryk
Bytte bytte købmand – Fra Inspiration til Imerco Home og Værsgo
WGSN update: Møbel- og lampetrends fra Maison & Objet
WGSN update: Fem nye overflade- og materialetrends
Møbel Copenhagen markerer rebranding med designsamarbejde
Retail: Standardløsninger er ikke længere gode nok
Normann Copenhagen indgår samarbejde med Tivoli
Fredagsinspiration: Fire produkter med skulpturelt udtryk
3 danske livsstilsbutikker om at sammensætte det rette produktsortiment
Designbrand åbner nyt showroom i hjertet af København
Stort brandhouse må se millionunderskuddet vokse
Belysningsgigant med tocifret millionresultat trods stor tilbagegang
Make Nordic: ”Vi sælger ikke blot møbler – vi sælger drømme”
Formel A: ”Drømme er der nok af, og det er i sidste ende dem, der driver os”
I et showroom præsenterer du ikke dine produkter – du præsenterer dit brand
Møbelbrand går fra overskud til underskud i nyt regnskab
Trods økonomisk tilbagegang glæder Gubi sig over et år med vokseværk
Fremgangen fortsætter hos dansk designvirksomhed
F&H Group: Den amerikanske drøm bygger på en gennemarbejdet strategi
Ambitiøse Ambiente overvandt utilfredse lokoførere og forsigtige indkøbere
De vigtigste takeaways fra Maison & Objet - del 2
De vigtigste takeaways fra Maison & Objet - del 1
Dansk designbrand proklamerer opsigtsvækkende bofællesskab
Flot fremgang hos DK3: "Vi har været i stand til at agere hurtigt"
F&H Group: "Vi træder på bremsen og på speederen på samme tid"
"Vi har investeret i fremtiden, og det har skabt et ganske lille minus"
Horisonten udvides: Flere danske brands åbner internationale showrooms
Det skal du også vide om designbranchen i dag
Grøn investering har kostet dyrt og skabt omsætningsrekord
Trends & Traditions udstillerportræt: Normann Copenhagen
Bedste omsætning i 150 år for dansk designvirksomhed
Reportage: Stockholm Furniture Fair og Stockholm Design Week
Dansk designbrand åbner ny flagship store og to butikker
Konkursramt møbelkæde har 400 ventende kreditorer i kulissen
Dansk køkkenbrand åbner flagship store i New York
Omsætningsrekord - igen - hos dansk sofabrand
Society of Lifestyle slår dørene op til nyt hovedkontor
Kom og udforsk dansk design til Aarhus Design Hub
Fritz Hansen åbner endnu et showroom syd for grænsen
Eventportræt: Mads Holm Rabjerg, Head of Product Development, Carl Hansen & Søn
Køkkenkæde åbner seks nye butikker i Danmark og planlægger 24 mere på verdensplan
Ikonisk arkitekt og designvirksomhed præsenterer ny serie i alternative træsorter
Danmarks kreative erhverv får fælles besøgscenter
”Når du satser på dit eget showroom, gør du dig mere umage”
Louise Roe: ”Design skal være surt, sødt, salt og bittert”
&Tradition forener det klassiske og det moderne
Dansk livsstilsbrand præsenterer nyt hovedkvarter og nyt regnskab
Midtjysk tekstilvirksomhed åbner yderligere showrooms i USA
Dansk interiørfirma åbner første showroom i Tyskland
Massiv vækst, ekspansion og særkollektion - der er masser at fejre på sofabrandets runde fødselsdag
Profil forlader posten efter mere end 20 år i branchen
Møbelproducent præsenterer positivt regnskab i en uforudsigelig tid
Møbelbrand rykker ind i København og opruster med erfaren indretningsprofil
Er København for alvor blevet en designdestination?
Designbrand har flere millioner på bunden for første gang
Stockholm-messe og designuge lancerer nyt koncept
Paper Collective sætter kunst i gadehøjde med nyt udstillingsrum
Møbelbrand markerer vækststrategi: Åbner første kinesiske showroom
Designhus åbner showroom i hjertet af Tyskland
Belysningsbrand vækster igen: ”Et både uforudsigeligt og meget positivt år”
Køkkenbrand med ny flagskibsbutik: Vil mingle med eliten i møbel- og interiørbranchen
En farveeksplosion på kontoret og et alsidigt hovedkvarter: Nye lokationer poppede op under 3 Days of Design
Nye udenlandske showrooms skal styrke F&H Groups brands
Ferm Living udvider med tysk organisation, showroom og kontor
Designkoncern åbner butikker: Først København, så Milano og New York
DDcated bliver det største designhub under 3 Days of Design
Nyetableret lampebrand åbner showroom i hovedstaden
Efter rekordår: Familievirksomhed udvider hovedkontor
Køkkenvirksomhed med aggressiv vækstplan: Åbner flere danske showrooms
Skagerak udvider: ”USA skal være halvdelen af vores forretning”
Montana Furniture på opkøb: Vil styrke profil på kontraktmarkedet
Reform: ”USA er et meget oplagt, og ikke mindst attraktivt marked for alle”
Lampebrand indgår samarbejde med Roskilde Festival
Møbelhus åbner dørene i Aarhus med erfaren butikschef
Inventar- og møbelsnedkeri vokser ud af eksisterende rammer - og flytter ind i nye
Efter vild vækst: Møbel- og interiørforhandler under konkurs
Sådan tilpasser Bloomingville sig og gør klar til 2021
House Nordic – på vækstrejse med et nordisk tvist
Creators Community: Jore Copenhagen, Click’n Tile & Bosphorus Jewelry
Først blev hjælpepakken betalt tilbage og nu udbetales bonus hos livsstilshus
Køkkenkomet henter investering på 70 mio. kroner
Kvik, Massimo Copenhagen og By Lassen oplever vækst i coronatider
Frederiksgade 1 – Et femetagers synergifællesskab
Møbelproducent slår dørene op til sit første showroom
Messe- og indretningsvirksomhed får nyt domicil
Bundlinjen øges med flere millioner hos lampebrand
Belysningswebshop vækster: Fem nye markeder på under ét år
Designikon inviterer modevirksomhed med ind i omdannet showroom
Møbelvirksomhed og modebrand indgår kreativt samarbejde
Erik Jørgensen lukker fysisk showroom og åbner digitalt
Investeringer præger bundlinjen hos design- og møbelvirksomhed
Status fra udstillere: Sådan oplevede vi 3 Days of Design
Livsstilsunivers oplever for første gang fald i aktivitetsniveauet - omsætningen ligger dog stadig på et trecifret millionbeløb
Det kan du glæde dig til under 3 Days of Design
Onecollection åbner nyt House of Finn Juhl-showroom
Forhandler af designlamper introducerer både fysisk og digital showroom-rute
Hübsch: ”En krise som denne giver mere tid til nye projekter”
Tre agenter slår sig sammen i pop-up showroom i København
Umage: ”Det er en oplagt mulighed at bruge vores mobile showroom under Covid-19”
Interiørfirma henter tocifret millioninvestering
Tidligere Kop & Kande-direktør sætter sig i en ny direktørstol
Getama: Fra madrasfabrikant til verdenskendt møbelproducent
Tine K. Home: Egne behov og ideer banede vejen
Bundlinjen tredobles hos møbel- og lampebrand
Erik Jørgensen Møbelfabrik: ”Det er gået væsentligt bedre under krisen end forventet”
Status fra Aytm: ”Bag enhver tordensky gemmer solen sig”
Fredericia Furniture: ”2020 bliver et pauseår”
Fritz Hansen åbner selvstændigt showroom i London
Designvirksomheder åbner nyt showroom i København
Rapport: Møbelbranchen er kommet stærkt igen efter finanskrisen
Society of Lifestyle - ”Nysgerrigheden er drivkraften”
Rekordoverskud: Witt har succes med ny produktgruppe
Nyt showroom med fokus på interiør slår dørene op i Aarhus
3 Days of Design: "Vi er stolte af at have mere end 150 udstillere med"
Nyt brand præsenterer debutkollektion under 3 Days of Design
Mød to fra branchen: Amalie og Sarah Thorgaard
WUM: Et makkerpars vej til egen designvirksomhed
Mads Arlien-Søborg: Alt i 2019 handler om oplevelser
Ikea-byggeri på pause, Sonos i samarbejde med Hay og Indretningsfabrikken med anden Gazelle
Nyt møbelbrand satser på hurtig ekspansion og faste priser
Klassikere i London, Montana indretter konceptbutik, FDB Møbler åbner på Fyn
Maison & Objet reportage: Ferm Living inspirerer butikkerne
Køkkenbrands udvider, ny dansk designuge og dansk-japansk samarbejde
Vissevasse: Fra plakatvirksomhed til paperbrand
Søstrene Laursen indtager interiørverdenen med Specktrum
I disse dage åbner en lang række showrooms dørene op til hver deres unikke designunivers i forbindelse med 3 Days of Design. 365DESIGN har været på besøg hos Getama samt Menus nye hybrid-space: The Audo.
Getama: Diversitet skaber synergi
Allerede på førstedagen af 3 Days of Design var der masser af aktivitet i de forskellige showrooms. Et af de imponerende showrooms, hvor der altid er livlig aktivitet, er placeret på Frederiksgade 1 og tilhører den danske møbelvirksomhed Getama.
”Det er seks år siden, at vi etablerede vores showroom her. Det var lige, da krisen var på sit højeste, og da alle andre skruede ned, så skruede vi op. Det har virkelig været den helt rigtige beslutning for os,” fortæller CEO hos Getama, Jesper Temp, til 365DESIGN.
Showroomet er indrettet i en stor lejlighed på 740 kvadratmeter fordelt på 35 værelser med udsigt til Marmorkirken og Amalienborg. Getama, som blev etableret tilbage i 1899, var den første designvirksomhed, som rykkede ind i bygningen på Frederiksgade 1, men siden er flere kommet til, blandt andet House of Finn Juhl, Please wait to be seated og &Shufl. I dag er bygningen således et designhus, der præsenterer en bred vifte af dansk design.
”Bygningen ejes af Holger Kvist Fonden, og det er fondens formål med dette designhus at skabe en fælles platform og et internationalt vindue, hvorfra en bred vifte af dansk design kan vises frem. Det, at vi er så mange forskellige brands, sikrer en diversitet, og det er med til at gøre det til et attraktivt sted at besøge. Her under 3 Days of Design giver det en god synergi, hvor der både kommer danske og udenlandske besøgende,” forklarer Jesper Temp.
Læs også: 3 Days of Design viser sit værd
The Audo: Menu lancerer innovativt koncept
De seneste år har flere brands åbnet nyt showroom i forbindelse med 3 Days of Design. I år har den danske designvirksomhed Menu valgt ikke blot at åbne nyt showroom, men et nytænkende hybrid-space i Nordhavn under navnet The Audo, som udover showroom også omfatter et boutique-hotel med 10 værelser, konceptstore, restaurant, café og materialebibliotek. Derudover huset The Audo også Menus nye hovedkontor.
”Navnet the Audo er en forkortelse af det latinske udtryk Ab Uno Disce Omnes, der betyder: Fra én skal alle lære. Dette skal forstås som en invitation til at udforske og skabe ny synergi og lære af hinanden,” forklarer Mia Dalgas, som er Chief Marketing Officer hos Menu, imens hun viser 365ESIGN rundt i de unikke omgivelser.
Det er Menus tidligere administrerende direktør og søn af grundlægger Simon Hansen, Bjarne Hansen, der sammen med designer og arkitekt Jonas Bjerre-Poulsen fra Norm Architects har skabt The Audo.
”Det er fire år siden, at Bjarne fødte ideen om at skabe et unikt koncept, som ikke var set før. Tanken er, at the Audo kan danne rammen om et internationalt og kreativt miljø, hvor man kan opleve innovativt design, udveksle ideer, hente inspiration, samarbejde og møde nye mennesker. Vores drøm er, at folk kan komme ind fra gaden og sætte sig ned for at arbejde, holde møde eller bare få en kop kaffe,” lyder det fra Mia Dalgas.
Ifølge Mia Dalgas har alle hos Menu været utrolig spændte på at se resultatet, da the Audo slog dørene op i forbindelse med åbningen af 3 Days of Design, men alle er begejstrede for de nye omgivelser.
“Vi har ikke kunnet tage til for eksempel New York eller London og hente inspiration til konceptet, for der findes ikke noget som det her – det er noget, som vi selv har skabt, og det er vi selvfølgelig utrolig stolte af,” afrunder Mia Dalgas.