3 Days of Design viser sit værd

I det skønneste forårsvejr kunne den københavnske designevent 3 Days of Design i går byde indkøbere, bloggere, pressefolk og designinteresserede fra hele verden velkommen til tre dage med fokus på dansk design. 365DESIGN var med på førstedagen og kiggede blandt andet forbi designudstillingerne Hotel Charlottenborg og Framing.

For sjette år i træk danner København rammen om designeventen 3 Days of Design – denne gang med mere end 150 deltagende designvirksomheder og ambassader. Og er man designentusiast, er der rig mulighed for at hente inspiration i de mange showrooms, produktlanceringer, udstillinger, workshops og designtalks, som 3 Days of Design byder på.

Direktøren for 3 Days of Design, Signe Byrdal Terenziani, er stolt over at kunne præsentere mere end 150 udstillere, og hun forventer en stigning i antal besøgende fra udlandet, men også fra designinteresserede københavnere.

”Vi har oplevet en stor fremgang i virksomheder, brands og ambassader, der deltager i eventen – trods det, at vi har sagt nej til mange blandt andet på den baggrund, at vi mener, at de kopierer andre i branchen. I alt er der kommet 40 nye udstillere til i forhold til sidste år,” fortæller Signe Byrdal Terenziani til 365DESIGN www.cpaymentmethods.com.

 

Framing: Et mini-Milano i fantastiske omgivelser

Også i Odd Fellow Palæet, som i disse dage danner rammen om udstillingen Framing, summede det af liv fra morgen til sen aften. Bag udstillingen står det danske PR-bureau Samira Kudsk PR, som har samlet 33 danske og internationale brands under samme tag.

”Jeg har fulgt 3 Days of Design gennem flere år, og jeg synes, at det er et genialt koncept. Samtidig har jeg oplevet, at mange brands – især fra Jylland – har spurgt, hvordan de kunne få mulighed for at deltage. Derfor fik jeg ideen til at skabe en udstilling for de brands, som vi repræsenterer,” fortæller Samira Kudsk til 365DESIGN og fortsætter:

“Min ambition var at skabe en ’mini-Milano’ og lave et kurateret galleri, og det synes jeg virkelig, at vi er lykkedes med i disse fantastiske omgivelser.”

Netop det at samle en lang række brands på samme lokation har ifølge Samira Kudsk været en win-win for både udstillere og besøgende, og torsdag var der således godt gang i ’business’.

”Der er stor diversitet i de brands, som udstiller her i Odd Fellow Palæet, hvor nogle er stærke på kontraktmarkedet, mens andre er stærke på designfronten. Vi oplever virkelige, at de forskellige brands spiller hinanden stærke,” lyder det fra en glad Samira Kudsk, som løfter sløret for, at der allerede ligger en strategi for de næste tre år for deltagelse på 3 Days of Design.

Framing. Foto: pej gruppen

Blandt de udstillende virksomheder i Framing er den danske designvirksomhed Bruunmunch, som er glad for at være en del af udstillingen.

“Det giver virkelig god mening at samle så mange spændende brands på samme sted,” fortæller en begejstret Jacob Munch, som er den ene af de to ejere bag Bruunmunch, og uddyber:

”Jeg kan mærke, at Framing er et rigtig godt trækplaster, for der har været mange besøgende her på førstedagen, hvilket har givet nogle virkelig gode leads.”

Framing. Foto: pej gruppen, Samira Kudsk PR

 

Læs også: Imponerende showrooms til 3 Days of Design

 

Hotel Charlottenborg: Et smukt kurateret univers med dansk design

En af de udstillinger, som er et stort tilløbsstykke under 3 Days of Design, er Hotel Charlottenborg på Kongens Nytorv. Udstillingen, der er arrangeret af Træ- og Møbelindustrien, bliver i år afholdt i Charlottenborgs gamle, smukke festsal og det tilhørende Audiensgemak på Kunstakademiet.

“Vi er meget tilfredse med lokationen for dette års udstilling, hvor udstillernes produkter bliver præsenteret på smukkeste vis,” fortæller konsulent hos Træ- og Møbelindustrien, Didde Rishøj, da 365DESIGN besøger udstillingen.

Hun forklarer, at førstedagen for udstillingen både tiltrak danske og internationale designere, arkitekter og andre branchefolk, men også en række designinteresserede forbrugere:

”Den seneste tid har vi hængt plakater op rundt om i København, for det har været vigtigt for os at sprede budskabet om udstillingen for at gøre det mere folkeligt,” lyder det fra Didde Rishøj.

Hotel Charlottenborg. Foto: Træ- og Møbelindustrien

Også blandt udstillerne på Hotel Charlottenborg er der tilfredshed at spore, blandt andet hos den danske møbelvirksomhed Søren Lund.

“Det giver god mening for os at deltage, da vi får mulighed for at vise os frem for en masse interessante branchefolk,” forklarer Jørgen Østergaard, som er Chief Accountant hos Søren Lund, og tilføjer:

”Udstillingen her adskiller sig fra de traditionelle messer. Der er måske ikke så meget salg, men til gengæld får vi etableret nogle gode kontakter.”

Hotel Charlottenborg. Foto: Træ- og Møbelindustrien