På gårsdagens event i Lokomotivværkstedet var der fokus på kontraktmarkedet, og tre af udstillerne var både glade for formatet samt de kvalificerede og relevante besøgende.

 

OX Denmarq er klar til flere projekter

En af udstillerne på Trends & Traditions er OX Denmarq, der har leveret møbler til indretningen af det nye luksusboutiquehotel Ottilia i Carlsberg Byen i København. I alt er der leveret mere end 800 møbler – heraf adskillige specialdesignede – som alle er produceret i Europa, herunder en del i Danmark.

Allerede tidligt i processen blev OX Denmarq udset som leverandør, fordi begge indretningsarkitekter på projektet var på udkig efter slidstærkt design i naturlige og robuste materialer.

Jonas Vigger Hansen, marketing og PR hos OX Denmarq, er meget begejstret for eventen i Lokomotivværkstedet:

”Det er det rigtige sted for os at være. Vi er ikke et superkendt brand, men vi arbejder sammen med en lang række arkitekter, der tager os med ind på større projekter, fordi vi leverer unikke design og lækre produkter til en fornuftig pris,” fortæller han til 365DESIGN.

Med Hotel Ottilia som et af de seneste og større projekter har OX Denmarq fået mere blod på tanden og er klar til flere projekter af samme slags.

 

Oppustelige puffer i fokus hos Verpan

Hos Verpan er et af fokuspunkterne på Trends & Traditions de oppustelige puffer udviklet i samarbejde med Prada. Inflatable Stool blev designet af Verner Panton i 1960, og var det første oppustelige møbel nogensinde, forklarer Peter Frandsen, adm. direktør i Verpan, til 365DESIGN.

Puffen blev oprindeligt fremstillet af transparent film, der var svejset sammen, men med datidens begrænsede produktionsteknikker lykkedes det ikke at gøre svejsningerne gode nok til at holde luft, og Verner Panton måtte derfor opgive at få den sat i produktion. Med mere moderne produktionsteknikker er det dog muligt at få holdbare svejsninger. Relationen mellem Verpan og Prada blev skabt for en del år siden.

”Vi har leveret Verner Pantons Cloverleaf-sofa til Pradas butikker i mange år, og vi har over tid etableret et godt samarbejde. Da Prada spurgte til Inflatable Stool – og gerne ville have 600 stk. leveret inden for meget kort tid – måtte vi rykke hurtigt,” siger Peter Frandsen.

 

Læs også: Trends & Traditions: De gjorde det igen

 

Prada ønskede 600 stk. leveret i Milano til deres herremodeshow i juni 2018 og valgte efterfølgende at bestille 400 ekstra til damemodeshowet i februar 2019. Det er ligeledes muligt at købe de oppustelige puffer i Paustian og udvalgte butikker i en fin kasse med opbevaring, luftpumpe mv.

Peter Frandsen var på Trends & Traditions yderst begejstret for eventformatet. Verpan har været til stede alle fem gange og forventer at deltage de næste mange år.

”Der er ingen fancy stande med overgjort branding. Det er nede på jorden, alle på samme niveau, ikke en masse spild af penge og tid. Det her er fremtiden,” fortæller han til 365DESIGN.

 

Rikke Frost ser frem til nye muligheder

Vinderen af tv-programmet ’Danmarks Nye Klassiker’, Rikke Frost, var også til stede på Trends & Traditions – denne gang som inviteret gæsteudstiller sammen med andre unge talenter i området ’Design Camp’.

”Jeg har været her som besøgende før, men det er en ære at være inviteret som udstiller. Det er en fantastisk event og en god netværksdag, hvor der er mulighed for at skabe kontakter og møde en masse nye og relevante mennesker,” siger Rikke Frost til 365DESIGN.

Tv-programmet og vindertitlen har allerede givet Rikke Frost en masse henvendelser og kontakter, men hun værdsætter det personlige møde og dialogen samt muligheden for at vise sine produkter frem ’in real life’ i stedet for på en skærm.

Le Klint var også på Trends & Traditions og havde en prototype af Rikke Frosts vinderlampe på brandets stand. Lampen er i gang med en produktmodning og sættes snart i produktion.

Foto: fra venstre OX Denmarq, Verpan og Rikke Frost