Oslo Design Fair er som mange andre events udfordret og nødsaget til at omstille sig i lyset af Covid-19. Dette løser den norske designmesse ved at fremvise årets trendudstilling både fysisk og digitalt.

Omstillingsparathed er blevet et nøgleord i designbranchen for at kunne imødekomme de udfordringer, som Covid-19 påfører samfundet. Det har den norske messe Oslo Design Fair endnu en gang måtte sande. Derfor laver de nu en digital udgave af messens trendudstilling.

”Vi ønsker fortsat at inspirere og begejstre til trods for, at det er umuligt at arrangere messen som sædvanligt,” skriver Oslo Design Fair i en pressemeddelelse, hvor de ligeledes oplyser, at hverken de planlagte showrooms eller pop-up butikker bliver en realitet.

”Vores kreative team har arbejdet hårdt for at sammensætte dette års trendudstilling under temaet Impossible/Possible. Her viser vi tidens tendenser, spændende møder mellem fortid og fremtid og præsenterer nye designere i en branche i omvæltning. Vi mener, at samarbejde er nøglen til at skabe noget nyt, og vi har indgået en række interessante samarbejder i udstillingen for at inspirere og forhåbentlig begejstre alle, der ser den,” skriver messen videre.

Trendudstillingen vil blive produceret som en film, der vises på messens digitale platforme i starten af februar 2021.

Oslo Design Fair afholdes næste gang – forhåbentligt som vanligt – fra den 1. til den 3. september 2021.

“Vi krydser fingre for, at verden ser anderledes ud i august/september 2021. Jeg håber virkelig, at vi kan afholde en normal messe, når den tid kommer,” skriver direktør Kathrine Jansen i en mail til 365DESIGN.

Foto: Oslo Design Fair