Som følge af Covid-19 har den store design- og interiørmesse i Frankfurt i år valgt at aflyse.

Coronavirusset har allerede betydet, at flere brancheevents er blevet udskudt eller aflyst. I slutningen af februar valgte verdens største møbelmesse, Salone Del Mobile, at rykke messen til juni, i begyndelsen af marts har også designeventen Trends & Traditions valgt at rykke sine datoer, og ligeledes har også 3 Days of Design valgt at flytte designeventet til senere på året.

Nu har den store, Frankfurtbaserede design- og interiørmesse Tendence som følge af den hurtigt udviklende og forværrede coronasituation valgt at aflyse årets messe. Det oplyser Tendence i en pressemeddelelse.

”Vi har kæmpet bravt, og hver en sten er blevet vendt i vores søgen efter at finde en måde at kunne afholde Tendence her i Frankfurt i slutningen af juni på trods af den nuværende anspændte situation. Alligevel ser vi nu, hvor coronasituationen endnu en gang har udviklet sig til det værre, desværre intet andet valg end at aflyse begivenheden,” udtaler Senior Vice President for Messe Frankfurt Exhibition, Stephan Kurzawski.

”Coronakrisen tvinger os alle til at træffe nogle svære beslutninger, som ville have været utænkelige for to måneder siden. Desværre er Tendence nu blevet offer for coronavirusset,” lyder det fra Manager Director for the German Trade Association for Residental Accommodation and Offices (HWB), Thomas Grothkopp.

 

Dele af Tendence inkluderes i Nordstil

Aflysningen betyder, at Nordstil-messen i Hamborg, der foregår mellem den 25. og den 27. juli 2020, som også er arrangeret af Messe Frankfurt, bliver første mulighed for at bestille SS 21-leverancer, idet der i år ikke vil være andre messer for disse produktlinjer inden da.

Som følge af den nuværende situation vil Nordstil stille et særligt område til rådighed for Tendence-produktsegmentet ’Sunshine State’. Området er designet til udstillere med stor produktvolumen, som præsenterer nye produktlinjer til SS-21.

”Tanken om at inkludere dele af Tendence i Nordstil er en glimrende idé. Forårssæsonen er faldet igennem i detailhandlen, men vi håber, at vores retailere vil være i stand til at placere ordrer til efteråret og vinteren på Nordstil,” udtaler Thomas Grothkopp.

I forlængelse heraf vil onlineplatformen Nextrade give retailere et bestillings- og marketingværktøj, som giver nye muligheder, og gør udstillere og besøgende i stand til at fortsætte deres forretningsforbindelse ikke kun under, men også mellem messer.

Retailers kan placere ordrer hos Nextrade-leverandører online på alle tider af døgnet og altså uden om de officielle restriktioner, der nu er i kraft. Tendence-udstillere behøver ikke betale det årlige gebyr for 2020, oplyses det.