De nyeste branchetal, skift i designernes arbejdsopgaver, tema om digitalisering og trenden til AW 22/23. Det og mere kan du læse om i branchebladet 365DESIGN nr. 1 2022.
Den 30. december udkom den første udgave af 365DESIGN i 2022.
Chefredaktør for 365DESIGN, Louise Byg Kongsholm, indleder branchebladet:
Et nyt år – en frisk start?
Ved et årsskifte har vi ofte forhåbninger om, at det nye år bringer forandringer med sig. Det er nok de færreste, der ikke har sat sig et nytårsforsæt og forsøgt sig med et par livsstilsforandringer – uden ret meget held.
Det virker som om, at et nyt kalenderår er en ny tavle, der er visket ren. Virkeligheden er dog som regel en anden: En tirsdag før et årsskifte ligner en tirsdag efter et årsskifte.
Set i lyset af corona har vi to gange – i skiftet fra 2020 til 2021 og nu i skiftet fra 2021 til 2022 – troet på, at livet i det næste kalenderår ville se anderledes ud. Men vi er endt det samme sted.
Denne lidt kritiske selverkendelse rummer både begrænsninger, men også en mulighed for at reflektere over det lange seje træk og de store forandringer i stedet for de små.
Vi er i gang med en omstilling, der kommer til at tage år – måske endda årtier – og derfor er vi nødt til at tage de lange briller på. Stockdale-paradokset er endnu en gang en god forståelsesramme: Vi skal både tænke langsigtet og planlægge ud fra håbet om en ny fremtid, men også agere her og nu på de små udfordringer.
I 365DESIGN nr. 1 2022 kan du blandt andet læse om:
- Hvordan jobbet som designer har skiftet karakter
- Tema om digitalisering i branchen
- At København for alvor er ved at slå sig fast som designdestination
Se nærmere på indholdet i den nye udgave af branchebladet her.
Branchebladet 365DESIGN er eksklusivt for abonnenter, der får tilsendt bladet og kan læse artiklerne online.
Er du ikke abonnent, men vil gerne læse med og samtidig få del i alle de andre fordele i 365DESIGN-universet? Læs mere om et abonnement her.