fbpx

Louise Byg Kongsholm

Roller
Franchise: Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når man skal ud på de internationale markeder. Det er nærmest som at være et internationalt brand, der giver substans og opmærksomhed. Selvfølgelig har vi internationale, danske virksomheder som Novo Nordisk, B&O, Lego og Grundfos, der en del af vores internationale danske brand, men måske mere vigtig er de brandværdier, der er knyttet til skandinavisk design, skandinavisk mad, skandinavisk ledelsesstil og virksomhedskultur, bæredygtighed og økologi, og disse værdier skal vi blive endnu bedre til at udnytte – også internationalt.


Fra vugge til krukke - livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med fordel rette blikket mod de forskellige livsfaser, som forbrugerne gennemlever. Derved kan man lettere nå frem til de indsigter, som gør kommunikation, salg og service mere vedkommende og rammende – og i bedste fald kan det føre til merværdi for forbrugerne. Denne artikel er er uddrag af den helt nye bog ’Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug’, der har fokus på forbrugerindsigt og forståelse af livets 17 forbrugsfaser.


Livsfaser som indsigtsgenerator

”Når man lægger alderen til side og fokuserer på livsfasen, kan man lettere nå frem til de indsigter, som gør kommunikation mere vedkommende og rammende,” siger Anne Glad Wagner blandt andet om livsfasemodellen som segmenteringsværktøj.





Privacy Preference Center