Den danske kæde har netop indledt arbejdet med en større investering, der bringer ‘Jysk’-skilte på knap 3.000 butikker i 51 lande. 

På nuværende tidspunkt har Jysk knap 2.000 butikker i 49 lande rundt om i verden, der har navnet Jysk, mens navnet Dänisches Bettenlager fortsat står på over 1.000 forretninger i Østrig og Tyskland.

Det er dog snart fortid, da Jysk netop har indledt det første skridt i et større navneskifte. Inden længe hedder de 87 butikker i Østrig ikke længere Dänisches Bettenlager, men bærer i stedet Jysk-navnet og -logoet. Det skriver Finans.

“Det er en stor øvelse. Vi ændrer fra Dänische Bettenlager, som har en kendskabsgrad på 97 procent i Østrig, til Jysk, som slet ikke er kendt på markedet. Det her er et offensivt træk i en velsmurt forretning. Så målet er klart, at navneskiftet sikrer fortsat vækst og gevinster,” siger marketingdirektør i Jysk-koncernen, Michael Gade.

I foråret 2019 offentliggjorde Lars Larsen, at de to selskaber, Dänisches Bettenlager og Jysk Nordic, skulle fusioneres og slås sammen til ét selskabet. Det er altså det arbejde, Jysk netop har påbegyndt.

Koncernchefen, Jan Bøgh, har tidligere sagt til Finans, at visionen er, at Jysk-navnet skal ind alle steder. Dermed med tiden også i Tyskland, som er detailkoncernens suverænt største marked med de tæt ved 1.000 butikker. Men første runde lægges altså i Østrig.

Foto: Jysk