“Vi kan takke vores medarbejderes gå-på-mod og sammenhold samt virksomhedens online set-up igennem Covid-19 for et resultat, som vi naturligvis er meget tilfredse med,” lyder det fra CEO Lars Krog om 2020-regnskabet.

Den danske interiørvirksomhed Bloomingville A/S har de seneste år leveret regnskaber med lave årsresultater sammenlignet med de tocifrede millionbeløb, der tidligere har stået på bundlinjen.

I 2017 oplevede Ikast-virksomheden et fald på bundlinjen med 89 procent, og de følgende år lå bundlinjen på et lavt niveau for virkomheden. Nu er udviklingen vendt.

I det nyligt offentliggjorte regnskab for 2020 oplever Bloomingville en markant fremgang. Til trods for pandemien oplevede interiørvirksomheden nemlig en markant stigning i efterspørgslen – selv de fysiske butikker overraskede og vækstede under Covid-19, oplyser CEO Lars Krog til 365DESIGN.

Konkret går bruttofortjenesten frem med cirka 20 mio. kroner og slutter i 2020 på 60,2 mio. kroner mod 40,1 mio. kroner i 2019.

Årets resultat stiger også væsentligt og går fra 2,5 mio. kroner i 2019 til 14,9 mio. kroner i 2020.

”Vi glæder os over en fremgang, og vi er samtidig kede af at se en verden i krise. Vi kan takke vores medarbejderes gå-på-mod og sammenhold samt virksomhedens online set-up igennem Covid-19 for et resultat, som vi naturligvis er meget tilfredse med,” lyder det fra Lars Krog, som fortsætter:

”Hos Bloomingville blev 2020 året, hvor vi skulle tænke nyt på kort tid og handle anderledes. Eksempelvis kunne vi ikke tage på kundebesøg, vise vores kollektioner frem på de traditionsrige messer, eller besøge vores trofaste leverandører. Vi har taget nogle vigtige beslutninger og eksekveret hurtigt på dem.”

 

Opgradering på alle fronter online

Ifølge direktøren er en udslagsgivende faktor for fremgangen i 2020, at Bloomingville trådte ind i året helt klar til at eksekvere online. Virksomheden øgede antallet af medarbejdere på onlinetemaet og har i løbet af 2020 også opgraderet webshoppen og brandsitet.

Samtidig har Bloomingville haft god nytte af influencermarketing, hvor brandet har styrket sin online tilstedeværelse på sociale medier.

“Vi har klaret det godt, ikke mindst på grund af et strategisk fokus på digitalisering af arbejdsgange. Samtidig med at interiørbranchen fik medvind under pandemien brugte vi vores energi på at forbedre de vante salgskanaler. Vi har budt kunderne indenfor i vores virtuelle showrooms, afholdt digitale kundemøder og taget på roadshow rundt i Europa. Igennem forskellige initiativer, store som små, har alle vist, at det godt kan betale sig at vægte den personlige kunderelation højt, og det udgør fortsat en stor del af vores kerneforretning, da vi benytter digitale redskaber til at opretholde den tætte kundekontakt,” uddyber Lars Krog.

 

“Vi har stadig travlt”

Væksten fra 2020 forventer Bloomingville at kunne holde fast i videre ind i 2021. Interiørvirksomheden forventer derfor et 2021-resultalt, som minimum svarer til resultatet i 2020.

“Vi har stadig travlt, og det håber vi, at vi bliver ved med at have. Nu ser vi frem mod en ny sæson, hvor vi lægger ud med et roadshow for tredje gang, pop-up messer i Sydeuropa og har åbnet showrooms i både Oslo og Manchester,” forklarer Lars Krog, som også ser frem til at afholde inhouse messe i august på hovedkontoret i Ikast.


Du kan se Bloomingville A/S’ placering på 365DESIGNs live brancheanalyse her.


Nøgletal for Bloomingville A/S

  2023 2022 2021
Omsætning---
Bruttofortjeneste40.377.462 DKK56.181.694 DKK88.678.804 DKK
Resultat før skat3.084.441 DKK17.378.453 DKK47.212.020 DKK
Årets resultat2.392.246 DKK13.521.573 DKK36.581.679 DKK
Balance81.890.422 DKK98.843.779 DKK105.387.706 DKK
Egenkapital58.570.125 DKK65.464.448 DKK53.332.994 DKK

Foto: Bloomingville, Lars Krog