En anerkendt dansk designvirksomhed har i dag offentliggjort sit årsregnskab for 2018/19, der beretter om en millionomsætning med en vækst på 8 procent.
I en pressemeddelelse skriver Gubi Group, at de fortsat oplever fremgang og atter kan præsentere et årsregnskab, der vidner om tydelig vækst.
Selv om virksomheden har investeret et tocifret millionbeløb i strategiske initiativer gennem det seneste år for at imødekomme den stigende internationale efterspørgsel, lander de alligevel et positivt driftsresultat på 139 mio. kroner, og virksomhedens omsætning stiger med 8 procent.
”Vi leverer fortsat fremdrift på alle fronter, og årets resultat afspejler, at vi har formået at fastholde vores høje indtjening samtidigt med, at vi har investeret kraftigt i systemer, struktur og organisationen. Vi har tilført nye kompetencer på tværs af alle afdelinger og særligt med fokus på at videreudvikle den internationale salgsstyrke med lokal tilstedeværelse,” udtaler Kenni Rise, der for nylig overtog stillingen som CEO i Gubi Group fra Jacob Olsen og fortsætter:
”Parallelt med dette har vi øget kapaciteten og styrket processer yderligere blandt andet i form af implementeringen af et nyt IT-system. Disse initiativer er i gangsat for at skabe grundlag for langsigtet vækst på både top- og bundlinje, og vi forventer, at det kommende regnskabsår byder på et yderligere løft til både omsætning og indtjening.”
Fremadrettet er virksomhedens strategi fortsat at øge markedsandele på eksisterende markeder og etablere sig på nye. Derudover skal kollektionen af eksklusive designmøbler løbende udvikles, så de holder sig attraktive for både private forbrugere og kontraktmarkedet.