Hos den danske designkæde Bolia har de god grund til at være begejstrede. 2019/20-regnskabet viser rekord på både top og bund. ”Vi har skabt en samlet salgsvækst på 22 procent i alle salgskanaler og på alle markeder,” fortæller CEO Lars Lyse Hansen.

I en pressemeddelelse oplyser design- og møbelkæden Bolia, at regnskabet for 2019/20 slår rekord. Omsætningen sneg sig for første gang over milliarden og lander på 1,1 mia. kroner. Siden 2015 er omsætningen fordoblet.

Overskuddet før skat nåede også er rekordhøjt resultat på 75 mio. kroner – fire gange større end året før.

Ikke overraskende er direktøren hos Bolia, Lars Lyse Hansen, tilfreds.

”Jeg er naturligvis tilfreds med årets resultat og meget stolt over den store indsats som vores dedikerede medarbejdere, designere og partnere har lagt for dagen. Vi har skabt en samlet salgsvækst på 22 procent i alle salgskanaler og på alle markeder, og det er værd at bemærke, at webbaseret handel for første gang udgør halvdelen af den samlede omsætning. Her har det helt sikkert også haft betydning, at vores fysiske butikker i Frankrig, Schweiz, Tyskland, Belgien og Østrig i en periode var lukket på grund af coronavirus,” fortæller Lars Lyse Hansen.

 

Investeringer og ekspansion fortsætter

Udover rekorden i regnskabet har 2019/20 været præget af den største investeringsplan i virksomhedens historie.

”Vi har foretaget massive investeringer i designudvikling, bæredygtig omlægning, et nyt globalt ERP-system samt ekspansion med nye butikker, forhandlere og udvidelse af B2B-samarbejdet med amerikansk baserede Steelcase. Noget, som markant har styrket vores adgang til det globale professionelle marked,” forklarer Lars Lyse Hansen.

Den Lars Larsen Group-ejede kæde er dog slet ikke færdig med sin ekspansionsstrategi. I det igangværende regnskabsår planlægger kæden yderligere ekspansion med nye butiksåbninger, blandt andet i Frankrig, Tyskland og Danmark.

”Bolia har nu 63 butikker i ni lande, webshops i 32 lande og mere end 600 forhandlere fordelt på over 50 lande. Men det betyder langt fra, at vi er færdige med at ekspandere. Vi har en stærk passion for design og kreativitet og et meget sundt og agilt fundament. Med vores store investeringer i it, en mere bæredygtig kollektion og en moderne handelsplatform står Bolia rigtig godt rustet til kampen om fremtidens kunder på den globale markedsplads,” afrunder Lars Lyse Hansen.

Foto: Bolia