Børnemøbler og -udstyr med en designmæssig kvalitet er i høj kurs for tiden. Endnu et dansk børneinteriørbrand fremlægger et 2020-regnskab med vækst. 

At tilbyde designprodukter til børn har været en glimerende forretning det seneste år. Regnskaberne for de danske børneinteriørvirksomheder Liewood, Konges Sløjd og Sebra Interiør er skudt i vejret i 2020, og nu melder endnu en virksomhed med interiør til de mindste sig på banen med stor vækst.

Danske Leander A/S, der designer og udvikler børnemøbler og -udstyr, har på 365 dage vendt et minus til plus.

I 2020 genvandt Leander således sin tabte fortjeneste fra 2019, hvilket skyldes produktionseffektivisering, øget fokus på salgs- og markedsføringsaktiviteter samt en omsætningsforøgelse på 10 procent.

I 2020 ender designvirksomheden med et resultat før skat på 2,5 mio. kroner svarende til en forbedring på 4,5 mio. kroner i forhold til 2019-resultatet, der endte på -2 mio. kroner.

Stig Leander Nielsen

“Vi oplevede stor vækst i antallet af besøgende på hjemmesiden i 2020 – folk har været mere hjemme og haft tid til at fordybe sig. Kvaliteten af produktet er med til at øge dets levetid. Vi vægter at skabe sanselige, funktionelle produkter af høj kvalitet, som har en lang holdbarhed og en god historie,” fortæller Stig Leander Nielsen, stifter og designer, i en pressemeddelelse.

Ifølge virksomheden er det blandt andet en række investeringer såsom udskiftning og opgradering af it-platform samt en investering på 1 mio. kr. mere i salgs- og markedsføringsaktiviteter end året før, der gar haft en positiv effekt i regnskabsåret 2020.

Leander blev etableret i 1998 og har hovedsæde i Silkeborg.