Investeringen fra Lars Seier Christensen i TV2-programmet Vejen til Seier viste sig at være det ekstra skub, som den danske designvirksomhed Spring Copenhagen havde brug for. Virksomheden løfter sløret for 2020-regnskabet, der står i vækstens tegn. 

Blandt 700 iværksættere valgte forretningsmand Lars Seier Christensen at kaste sin kærlighed og investering på serieiværksætterne Peter Sørensen og Claus Nielsen, der står bag det danske designbrand Spring Copenhagen. Det skete i TV2-programmet Vejen til Seier, der blev vist for to år siden.

I programmet investerede forretningsmanden 6 mio. kroner i Spring Copenhagen, der på daværende tidspunkt havde et beskendt overskud på en halv mio. kroner.

Nu to år efter har investeringen fået ben at gå på. Spring Copenhagen har nemlig løftet sløret for regnskabstallene for 2020, hvor omsætningen lander på 38,2 mio. kroner, mens årets resultat før skat slutter på 7,6 mio. kroner. I 2019 lød årets resultat før skat på 617 t. kroner. Det oplyser Spring Copenhagen i en pressemeddelelse.

De to iværksættere bag Spring Copenhagen fortryder af gode grunde ikke at have tilmeldt sig TV2-programmet.

”Det var dengang et sats at tilmelde sig – og vi vidste nok ikke helt, hvad vi gik ind til – men vi har på to år vist, at vores idé, vilje og koncept er den rigtige investering for Lars Seier. Vi har taget andele på det danske designmarked, og nu står vi over for målrettet og ambitiøs ekspansion til nærmarkederne i Norge, Sverige og Tyskland,” udtaler Peter Sørensen.

 

Fremtiden byder på international ekspansion

Da Lars Seier Christensen valgte at investere, havde Spring Copenhagen tre år på bagen. Forretningsmanden er derfor tilfreds med den vækst, som Spring Copenhagen har præsterede på kort tid, efter at han lagde sin investering.

“Med planerne for international ekspansion, der ligger i kortene, skal Spring Copenhagen for alvor vise, hvad de er gjort af. Det bliver spændende at se, hvor det drive, jeg blev fascineret af i Vejen til Seier, kan bringe dem,” siger Lars Seier Christensen.

I 2021 forventer Spring Copenhagen yderligere vækst i omsætningen på 50 procent. Målet er, at det skal realiseres gennem en række produktlanceringer, et fokus på samarbejder med retail samt investeringer i online brandstores over hele verden.

Foto: Spring Copenhagen, fra venstre: Claus Nielsen, Lars Seier Christensen og Peter Sørensen