Den danske mediekoncern Egmont har annonceret, at de har udvidet deres portefølje af e-commerce virksomheder ved at købe en førende nordisk spiller inden for design og møbler.
Over de seneste syv år har Egmont-divisionen Egmont Publishing, som især kendes for sin forlagsvirksomhed, været på opkøbsjagt. Investeringerne er blevet lagt i forskellige e-commerce virksomheder, og nu meddeler koncernen, at de igen har været på indkøb.
Denne gang har Egmont Publishing valgt at udvide sin position på det nordiske e-handelsmarked ved at købe svenske Royal Design Group AB, der står bag de to design- og møbelwebshops Royaldesign og Rum21.
”Vi har fulgt Royaldesigns vækstrejse med interesse de sidste mange år. Det har været vores hensigt at udvide vores position inden for kategorien e-handel inden for hjem og interiør, et område hvor Egmont Publishing har stor erfaring med at hjælpe vores leverandører med at opbygge stærke brands ved at kombinere visuel inspiration og shopping til kvalitative kundeoplevelser for forbrugerne,” udtaler Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør for Egmont Publishing, i en pressemeddelelse.
“Royaldesign passer perfekt til vores portefølje. Vi ser frem til at støtte RoyalDesigns fortsatte udvikling og vækst gennem vores langsigtede og aktive ejerskab,” fortsætter han.
Royal Design Group AB har hovedkontor i Stockholm, hvor virksomheden beskæftiger 120 medarbejdere. I 2020 forventer Royal Design Group AB at nå en omsætning på næsten 1 mia. svenske kroner.
Med den nye investering har Egmont Publishing nu en portefølje på otte e-handelsvirksomheder med en samlet omsætning, der nærmer sig 5 mia. kroner.
Foto: Rum21