Annoncørbetalt indhold

Hvem er Global Design Partner ?

Vi er din leverandør af alle former for designartikler. Vi hjælper til i alle faser lige fra idé til hylde. Du får et partnerskab af engagerede mennesker, som brænder for design og produktion. Vores styrke er netop vores netværk og viden indenfor udvikling og produktion. Vi arbejder tæt sammen med de lokale producenter, hvor artiklerne opstartes og finder her de rette til opgaven.

Vi har fokus på udvalgte markeder, der rummer de nødvendige produktionsmaterialer og processer, så vi herfra kan tilbyde en bred palet af artikler. Hermed kan vi fokusere vores indsats enkelte steder og nedbringe vores omkostninger og fokusere vores ressourcer. De udvalgte markeder, som vi arbejder med i dag, er Portugal, Polen og Kina. I disse lande kan vi producere langt de fleste artikler, som vi repræsenterer. Vi har et stærkt fokus på, at alle vores producenter lever op til de standarder, som der i dag kræves omkring miljø og arbejdsvilkår.

Vi har alle baggrund i udvikling og produktion og har arbejdet i internationale virksomheder på begge sider af bordet. Det betyder, at vi er bekendte med vigtigheden af krav til eksempelvis produkternes kvalitet, omkostninger og tidsplaner, selvom vi selvfølgelig også bliver udfordret af gældende verdensomstændigheder i forhold til energi, arbejdskraft med videre. Vi vil gerne gå foran og udfordre designet – også selvom det kan kræve ekstra kræfter at komme i mål.

 

Hvordan arbejder I, og hvilke produktområder arbejder I med?

Vi arbejder i dag med stort set alle materialer og indenfor produktområderne: gaveartikler i alle kategorier, borddækning, køkkenudstyr, lamper, ure og møbler.

Vi forsøger at komme med i udviklingen af artikler så tidligt som muligt og ønsker at arbejde tæt sammen med vores kunder omkring nye ideer. At vi kommer på banen i den tidlige fase af produktudviklingen er rigtig vigtigt, da vi allerede på det stadie kan rådgive om produktionsmetoder, materialevalg samt fordele og ulemper, når vi medtager tid og økonomi.

Ved at være med tidligt i idéfasen og høre kundens tanker, kan vi spare mange omkostninger for vores kunder.

Et godt eksempel herpå er serien Lightweight fra Form & Refine, som er designet af Herman Studio. De ønskede at skabe en serie, der er så enkel og minimalistisk i udtrykket som muligt, baseret på egetræslister og som gennem præcision og håndværk frembringer en styrke i samlinger og flader, der kan bære i mange år frem. Et smukt, tidløst og klassisk produkt.

 

 

Hvad kan I bidrage med, og hvad er jeres styrker?

Vores styrke ligger i udviklings -og produktionsfasen. Her tilbyder vi det enkelte brand forslag til nye ideer, koncepter og tanker.

Design- og konceptgenerering er blevet et af vores kerneområder, og et sted hvor vi vil lægge langt flere ressourcer i fremtiden. Det giver mening at komme med forslag til nye produktionsmetoder, nye producenter, nye materialesammensætninger og hermed også idegrundlag gennem det tætte samarbejde med vores kunder.

For flere af vores kunder har vi udviklet nye produktlinjer, som tager udgangspunkt i netop deres design-DNA og, og har gennem andre materialer/sammensætninger vist hvordan, vi kan tage enkelte artikler eller kollektioner til et nyt sted.

Fordelen herved er, at vi allerede ved gennemgang med kunden kan præsentere prispunkter, lanceringstidsplaner og ofte færdige prøver til beslutningsprocessen.

Vi varetager hele udviklingsopgaven for kunden med tegningsgrundlag, billedsimuleringer, prototyper, udarbejdelse af emballage og styrer projektet indtil, at det er godkendt, kvalitetskontrolleret og klar til levering.

Et godt eksempel her kunne være Bonfire, som er udviklet til Uyuni Lighting, som en del af deres univers.

Ideen udspringer af Uyuni Lightings vokslys, der giver slutkunden mulighed for at skabe deres eget hyggebål med lys. Ved at bygge stagen større, kan man selv bestemme størrelsen på bålet. Derudover er ideen, at stagen skal introduceres i mange forskellige materialer, hvoraf den første er lanceret.

 

Er det et fordyrende led at bruge Global Design Partner ?

Hvis man som virksomhed gerne vil kigge på nye artikler og segmenter, der ikke nødvendigvis hører til under ens egne kernekompetencer, vil det give 100 procent mening at bruge Global Design Partners. Vi arbejder som en freelancepartner uden faste kapacitetsomkostninger for virksomheden.  Vi kan tage fat på områder, som ellers ville kræve store personaleressourcer at analysere og finde egnede producenter. Samtidig kan vi være hos producenterne dagen efter opgaven er stillet og gå i gang med arbejdet.

Her kan vi ofte tage fat med det samme og bruge vores erfaringer til at undersøge alle facetter for kunden. Fordelen for kunden er også, at risikoen ved at afprøve nye veje dermed ikke bindes i tunge lønudgifter internt – også såfremt det viser sig, at lanceringen ikke var lønsom.

Vi benyttes også til at undersøge alternative løsninger, muligheder eller nye producenter til eksisterende artikler for løbende at sikre, at man til stadighed er konkurrencedygtig. Da vi ikke arbejder som agenter for en specifik producent, er vi frie til at tage opgaven derhen, hvor det er rigtigt at være med henblik på både produktion, pris og kvalitet. Det koster absolut ikke noget at få et tilbud hos os.

 

Hvordan kan Global Design Partner gøre en forskel for kunden?
  • Vi vil gerne ses som en partner, en ekstra ressource og en støtte til virksomheden.
  • Vi vil gøre en forskel ved at gå foran, være kreative, kvalitetsbevidste og flittige.
  • Vil vil være med til at frembringe produkter, der holder på den lange bane og kan stå distancen over tid.
  • Vi kan gøre en forskel og bidrage, så kunden kan nå mere, udfordre mere – også uden at skulle investere en formue i eget regi.
  • Vi ønsker at give en tryghed mellem kunden og producenten ved at sætte ansigt på, når opgaven stilles, og samtidig have den fornødne viden til at starte korrekt op.
  • Vi siger derfor også fra, såfremt opgaven ligger udenfor vores kompetenceområder.

Kig endelig ind på vores hjemmeside og se en masse eksempler på de produkter, vi arbejder med.