Stigende vækst og øget efterspørgsel fra kontraktmarkedet resulterer i, at belysningsbrandet nu ansætter en Contract Sales Director med masser af erfaring inden for området.
Kontraktmarkedet er et stort fokusområde for aktører i den danske design-, møbel- og interiørbranche for tiden. Paustian har for nyligt oprustet yderligere på kontraktmarkedet med tre nye profiler, og Lars Lars Group har fusioneret to virksomheder under det nye navn Third.space, der har rettet fokus skarpt mod projekter på kontraktmarkedet.
Endnu en aktør i branchen – belysningsbrandet Nuura – melder nu ud, at de også skærper deres fokus på kontraktmarkedet ved at ansætte en ny profil.
I 2018 lancerede Nuura sin første kollektion. Siden da har virksomheden oplevet vækst med salg i mere end 40 lande og nu også en øget efterspørgsel fra kontraktmarkedet. Nuura har leveret belysning til store projekter som hoteller, kontorer og restauranter, og denne type kunder vil brandet nu satse yderligere på.
Derfor har Nuura fra den 1. oktober 2020 ansat Anita Takiar som Contract Sales Director. Hun får ansvaret for kontrakt- og projektsalg samt dialog med arkitekter. Anita Takiar kommer med stor erfaring fra kontraktmarkedet, blandt andet fra sin tid hos Gubi fra 2015 til 2018 samt sin tid som Nordic Sales Director hos tyske Walter Knoll og senest som salgsdirektør for danske Labofa, der er en del af Holmris B8. Til at begynde med vil Anita Takiar fokusere på det nordiske kontraktmarked og med tiden udvide kontakten til Europa, Asien og Nordamerika.
“Jeg ser frem til at øge og styrke Nuuras tilstedeværelse på kontraktmarkedet og gøre os til den foretrukne belysningspartner blandt arkitekter og samarbejdspartnere. Nuura har et stort potentiale og ligger inde med en stor faglig viden om indretning med lys, hvilket jeg glæder mig til at videreformidle,” siger Anita Takiar i en pressemeddelelse.
Ifølge Nuura har de oplevet en stigende efterspørgsel på mange markeder og er kommet godt igennem den første del af coronakrisen. En stigende vækst er medvirkende til, at virksomheden kan indfri nye strategiske mål.
“Siden lanceringen af Nuura har vi arbejdet fokuseret og strategisk på at tilbyde stærke partnerskaber til kontraktmarkedet. Vi vil være vores partneres foretrukne leverandør, og det er derfor med stor glæde, at vi nu teamer op med Anita. Anita er måske en af de dygtigste kvinder til kontraktmarkedet i vores branche, og vi glæder os til et målrettet samarbejde på at gøre Nuura en endnu stærkere medspiller i belysningsindustrien,” udtaler CEO i Nuura, Nadia Lassen.
“Ansættelsen af Anita styrker den øvrige salgsorganisations arbejde med at udbrede kendskabet til Nuura gennem større indsatser på detail og e-commerce markedet. Særligt sidstnævnte er i rivende udvikling,” afslutter CSO Dan Petersen.
Målet hos Nuura er, at 30 procent af salget skal komme fra kontraktmarkedet. Nuura løfter også sløret for en lille del af 2019/20-regnskabet: Fra 2018/19 til 2019/20 har virksomheden realiseret en vækst i omsætningen på over 100 procent og ender med et positivt resultat. Det nye regnskab forventes at blive offentliggjort ultimo december 2020.
Foto: Anita Takiar