Fra den 1. september 2019 skifter House Doctor Group navn til Society of Lifestyle for at fremhæve, at virksomheden er en multibrandvirksomhed.
Ikastvirksomheden House Doctor Group har netop offentliggjort, at de per 1. september 2019 skrifter navn. Herefter vil multibrandvirksomheden gå under navnet Society of Lifestyle.
Ønsket med det nye navn er at skabe et samlet livsstilsunivers, der skal synliggøre, at virksomheden har flere forskellige brands. Med det nye navn følger derfor også et nyt logo og en helt ny brandidentitet, der skal fungere som et fælles grundlag for virksomhedens fire nuværende brands: House Doctor, Nicolas Vahé, Meraki og Monograph.
På trods af navneforandringen fortsætter alle brands dog uforandret og selvstændigt.
Virksomhedens brands deler i forvejen administration, kundeservice, lager, showroom og messer, så kunder og samarbejdspartnere vil ikke møde den store forandring.
Nyheder på vej i foråret 2020
Da 365DESIGN spørger ind til fremtiden hos Society of Lifestyle, afslører Christine Lindgaard Bæk, Head of innovation, culture & concept, at de hele tiden arbejder målrettet med at udvikle og udvide deres brands i takt med trends og tendenser:
“Det er ingen hemmelighed at vores fremtidige strategi i Society of Lifestyle på sigt er at udvide vores brandportfølje med flere inspirerende livsstilsbrands. Uden at sætte alt for mange ord på, så ville jeg holde øje med os i løbet af foråret 2020.”
Den familieejede virksomhed House Doctor Group blev grundlagt tilbage i 2001 med en vision om, at designe interiør– og livsstilsprodukter til den stilbevidste forbruger. Siden da har virksomheden udvidet sin portfølje med gourmetbrandet Nicolas Vahé i 2011, velværebrandet Meraki i 2013 og senest med brandet Monograph i 2015, der designer kontorartikler og opbevaringsløsninger.
Søskendetrioen bag virksomheden, Gitte Juhl Capel, Rikke Juhl Jensen og Klaus Juhl Pedersen, ønsker et navneskifte fra House Doctor Group til Society of Lifestyle, der afspejler denne udvikling, og hvilken virksomhed det er blevet til.
“Indtil videre har vi kun modtaget positiv respons, der tilkendegiver, at forandringen giver mening, og både kunder og samarbejdspartnere glæder sig til at møde vores nye univers. Det største omvæltning p.t. er derfor, at vi selv skal vende os til at sige et nyt navn,” lyder det fra Christine Lindgaard Bæk.