Endnu en profil i designbranchen har fået tildelt en pris som Årets Ejerleder 2021. Denne gang er det stifter af børnelivsstilsbrandet Liewood, Anne Marie Lie Norvig, der hyldes som ejerleder.
I de foregående uger er prisen som årets ejerleder, som PwC, Dansk Erhverv og Finans står bag, uddelt i flere landsdele. Blandt vinderne her markerede to brancheprofiler sig – Karl-Henrik Lysgaard fra 2-Connect og Joakim Lassen fra Montana Furniture.
Den 9. november 2021 blev prisen som Årets Ejerleder 2021 så uddelt i Region Hovedstaden. Her løb endnu en brancheprofil med titlen. Æren tilfaldt Anne Marie Lie Norvig, stifer og ejer af det danske livsstilbrand til børn Liewood.
”Først og fremmest er jeg glad og stolt, men jeg ser også prisen som en forpligtelse til fortsat forbedring og udvikling – både som ejer og leder,” lyder det fra stifteren i en pressemeddelelse.
Ifølge partner i PwC Hellerup, Flemming Eghoff, er Anne Marie Lie Norvig en ejerleder, som virkelig har imponeret.
“På ganske kort tid har hun opbygget en sund forretning, hvor alt fra brand og design til distribution, produktion og medarbejderstab er fuldstændig på plads. At gøre det så hurtigt og så succesfuldt er yderst anerkendelsesværdigt,” siger Flemming Eghoff.
Gået stille med dørene
PwC er ikke de eneste, der på det seneste har fået øjnene op for den danske iværksætter. I oktober blev Liewood udnævnt til Gazelle-virksomhed af dagbladet Børsen.
”I de seks år, vi har eksisteret, har vi fordoblet vores omsætning hvert år, så at det her sker nu – og ikke før – skyldes nok, at vi er gået stille med dørene. Vi har fokuseret på at udvikle vores brand og forretning. En måske lidt jysk men også rigtig prioritering, vil jeg mene,” siger Anne Marie Lie Norvig.
Det har ’kun’ taget Liewood seks år at gå fra at være en start-up til at være en dansk virksomhed med et internationalt salg, hvor kun 10 procent af omsætningen kommer fra Danmark. Resten kommer primært fra europæiske lande, som Frankrig, Tyskland og England.
Liewood har nu over 1.000 forhandlere rundt om i Europa og en omsætning på vej mod 400 mio. kroner.
”Det er gået så hurtigt, at vi har måttet bygge flyet, mens vi flyver det. Og sådan vil det også fortsætte, for det næste skridt handler om at blive en international virksomhed med et globalt salg – mens vi bevarer vores danske rødder, holder fast i vores værdier, i kernen, i vores brand,” forklarer Anne Marie Lie Norvig.