Sengespecialistens over 50 butikker får nu nyt skilt og navn på facaden for at ensrette navn og logo i de danske og nyopkøbte svenske butikker.

På den danske sengekæde Sengespecialistens 31 butikker i Danmark og 20 butikker i Sverige kommer der i fremtiden til at stå et nyt navn: Seng.

Navneskiftet kommer som et resultat af, at Sengespecialisten i juli 2021 opkøbte den svenske konkurrent Sängjätten.

”I forbindelse med overtagelsen af Sängjätten var det en del af aftalen, at logoet på de svenske butikker skulle ændres. Derfor kiggede vi ind i, om vi kunne finde et nyt navn og logo til alle vores butikker på tværs af lande, og her faldt valget altså på Seng. Det beskriver helt kort essensen af, hvad virksomheden handler om, og det er nemmere at huske og udtale, specielt i udlandet,” udtaler CEO, Martin Amstrup Bang, i en pressemeddelelse.

Allerede i år bliver de første svenske butikker rebrandet med det nye navn på facaden. Inden udgangen af 2022 forventer kæden, at også alle de danske butikker har fået det nye navn implementeret.

 

Tilfreds efter et turbulent år

Offentliggørelsen af det nye navn kommer samtidig med, at Sengespecialisten løfter sløret for regnskabsåret 2020/21.

I løbet af de forgange regnskabsår vækstede sengekæden med otte procent og sluttede med en omsætning på 218 mio. kroner for den danske del af virksomheden. Også EBIT-resultatet har været i fremgang og sluttede på 19,9 mio. kroner.

”Det er et resultat, som vi er tilfredse med. 2020/21 var et turbulent år grundet coronapandemien og den lange nedlukning, som selvfølgelig også påvirkede os. Medarbejderne har imidlertid ydet en kæmpe indsats, som er grunden til, at vi er kommet så godt igennem,” siger Martin Amstrup Bang.

 

Skal styrkes online

I det nye regnskabsår har sengekæden investeret i den danske online retailer Sengetid.dk. En investering, som skal styrke kædens online tilstedeværelse.

”Noget af det gode ved at være en del af Lars Larsen Group, er, at vi som virksomhed kan få lov til at gennemføre de investeringer, der skal til, for at vækste. Her er jeg utrolig glad for, at vi har kunnet købe Sengetid. Både fordi virksomheden i sig selv har et stort internationalt vækstpotentiale, men også fordi vi som mere traditionel retailer med fysiske butikker kan lære meget af den måde, Sengetid er blevet drevet på,” lyder det fra Martin Amstrup Bang.

 

Foto: Martin Amstrup Bang