Snart starter en af verdens største design- og møbelmesser, Salone Del Mobile, hvor mere end 300.000 besøgende fra hele verden vil vrimle til Milano. Den 57. udgave af messen byder blandt andet på et manifest og mere end 2.000 udstillere.

I disse dage er forberedelserne til den 57. udgave af verdens måske største messe for design- og møbelbranchen, Salone Del Mobile.Milano, i fuld sving. Fra den 17. til den 22. april løber messen af stablen i den norditalienske storby Milano, hvor der ifølge messen vil komme mere end 300.000 besøgende fra over 165 forskellige lande.

De mange besøgende kan se frem til at besøge flere end 2.000 udstillere på det 200.000 kvadratmeter store udstillingsområde.

Messen vil være delt ind i tre hovedkategorier:
1) Classic: Tradition in the Future, med fokus på værdier som ​​tradition og håndværk med møbler og designgenstande i klassisk stil.

2) Design, som viser produkter med kvaliteter som funktionalitet, innovation og smuk æstetik.

3) xLux, der er dedikeret til tidløs luksus.

 

Dannebrog i Milano
Hos de danske brands er Salone Del Mobile.Milano en attraktiv messe og har været det i flere år. I år har en lang række danske brands således valgt at tage rejsen til Italien herunder Bolia, Cane-line, Fritz Hansen, Kvadrat, Mater, One Collection, Sika-Design og mange flere.

Det danske flag vil også blive vist udenfor messehallerne i det kuraterede udstillingsområde Mindcraft i midtbyen. 17 af Danmarks bedste kunsthåndværkere og designere er udvalgt til at præsentere helt nye værker for det internationale publikum.

 

Et manifest for fremtiden
Ved denne udgave af Salone Del Mobile.Milano har messen for første gang nogensinde nedfældet et manifest. Et manifest som udover at være en kærlig gestus til Milano og alle de aktører, der har bidraget til byens succes, også er en hensigtserklæring, der skal skabe en ny måde at tænke, arbejde og designe på.

Du kan læse hele manifestet her.