Velkommen til en ny sæson i et nyt lys
Design- og interiørbranchen er blevet negativt påvirket af Covid-19 på mange niveauer: Den perfekte storm, som ingen var forberedt på, og som ikke går nogen forbi. To-tre måneder er revet ud af kalenderåret hos mange aktører i design- og interiørbranchen, og resten af 2020 handler om overlevelse, at få omsat lager til likvider og at få tilpasset strategi, organisation og kommunikation, samtidig med at kommende sæsoner skal klargøres. Både det korte og lange sigte er i spil – på samme tid.
Trods sundhedskrise og økonomisk krise skal der fortsat tænkes langsigtet. De kommende sæsoner må ikke lide under, at den nuværende sæson er sendt til tælling. Det har faktisk aldrig været mere vigtigt, at de kommende sæsoners produkter sidder lige i skabet.
Der skal tjenes penge, der skal lukkes huller, og der skal bygges reserver op til kommende kriser. Sundhedskrisen må ikke blive til en design- eller disponeringskrise – for så får vi et helt andet problem.
Som altid udkommer 365DESIGN med et messetillæg med fokus på Formland – også selv om messen ser anderledes ud denne gang. Vi har fortsat det mål at dele viden og inspiration med de mange læsere og dermed understøtte den proces, der finder sted under messen i august måned. Vi har samlet interessante portrætter, præsenterer sæsonens vigtigste trends og farver og kommer bagom branchen, som alt andet lige skal ses i et lidt andet lys.
God fornøjelse med messen.
Louise Byg Kongsholm,
Chefredaktør
Indhold
10 — Branchen tilbage i fuldt flor i ansvarlige og trygge rammer
Projektleder hos Formland, Mai-Britt Risvig Flyvholm, byder velkommen til en messe, hvor vi efter lang tid med afstand og adskillelse igen kan mødes og få gang i hjulene i branchen.
12 — Personlighed, historie og kreativitet på Atelier Bohemian Shades
Som altid byder Formland de besøgende indenfor i en inspirerende Trendzone, der denne gang omfavner et blødt og poetisk udtryk med et tvist af skandinavisk minimalisme.
16 — Foredragsprogram
På alle fire messedage vil der være relevante foredrag om alt fra trends og farver til salg og detailhandel.
20 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt fra udstillere på Formland.
28 — By Brorson
Idekvinden bag design- og interiørbrandet By Brorson, Rikke Brorson, kan fejre virksomhedens 10-års jubilæum med et 97 procent danskproduceret sortiment.
30 — Håndværket der har fået en renæssance
365DESIGN har talt med Knabstrup Keramik og Studio Aarhus om keramikken, der efter mange år i glemmebogen er vendt retur i et væld af former, materialer og glasurer.
34 — pej trend AW 20/21: Modstandskraft
Omdrejningspunktet for pej gruppens trendtemaer for sæsonen AW 20/21 er Modstandskraft. Det kræver nemlig både mod og kraft at kunne stå imod fremtidens udfordringer.
44 — Brainchild
Takket være Brainchild har det siden 2016 været muligt at have designikoner som Koglen, Svanen og Myren hængende på væggen i en kreativ og nyfortolket udgave.
46 — Messens bestseller
365DESIGN har spurgt fire udstillere på Formland Autumn 2020, hvad, de forventer, vil blive deres bedst sælgende produkt på messen.
48 — 2 indkøbere på messe
Læs om, hvordan indkøbere fra butikskæden Decorate Shop og webshoppen Moodings.com bruger messedagene til at sikre det rette produktudvalg til deres forretning.
52 — Farverig fremtid
Farverne er kommet for at blive. Det livgivende, opløftende og inspirerende erstatter alt det hvide og sortgrå, som har sat sit præg på hjem og arbejdspladser i mange år.
58 — Livsfaser og boligforbrug
De fleste forbrugere passerer gennem 17 forskellige
livsfaser, der har deres helt eget karakteristiske forbrugsmønster. En af disse faser handler om valg af bolig.
62 — One of a kind
Designområdet One hylder branchens visionære first-movers – blandt andre Boyhood og Design Rocket, der begge har kastet deres kærlighed på produkter i træ.
Læs den digitale udgave af 365DESIGN Formland
Du kan også finde messebladet ved indgangene til Formland Autumn 2020-messen. Teamet bag 365DESIGN er til stede på messen, og kan kontaktes på pej gruppens stand K8030.
Det siger abonnenterne
”Vi bruger 365DESIGN til at holde os opdaterede på designbranchen generelt. Mediet har gode artikler med dybde, som er professionelt skrevet. Vi ser 365DESIGN som en troværdig kilde til viden.”
– Lars Lyse Hansen
CEO, Bolia
”Som projektleder på Formland er 365DESIGN og specielt nyhedsmailen det vigtigste redskab til på daglig basis at holde mig ajour med den branche, som vi befinder os i.
Det samme gælder for vores sælgerteam, som aktivt bruger nyhederne i deres dialog med kunderne, og måske ligefrem finder nye leads til deres salgsarbejde.
Branchebladet er til fordybelsen og nysgerrigheden på branchen, og går flittigt på rundtur i hele vores team.”
– Flemming Andersen,
Projektleder, Formland
”Hos Hübsch benytter vi os primært af 365DESIGNs nyhedsbrev og de artikler, der nævnes her. Det giver os en rigtig god indsigt i vores branche med relevante artikler samlet et sted. 365DESIGN for os er lige så meget et talerør, hvor vi som virksomhed i samarbejde med 365DESIGN indimellem kan være med til at sætte fokus på vigtige områder i branchen.”
– Daniel Henriksen
Sales & Marketing Director, Hübsch A/S
“At følge med hos 365DESIGN giver mig mulighed for at få indsigt i forbrugeradfærd, trends og livsstil. Jeg læser altid brandportrætter og opdateringer fra messer. Jeg læser ligeledes trendartikler, og holder mig derigennem opdateret på kommende sæsoners farver og materialer. Netop dette er for mig rigtig vigtigt. Jeg tager på messer og inspirationsture rundt i Europa, men det er godt også at få en anden vinkel på de ting, som man ser. Det kan være med til at be- eller afkræfte, den retning man arbejder i.”
– Lone Bødker Pedersen
Product Manager, Nordlux
Et tillæg til365DESIGN
Branchebladet 365DESIGN er et bredt favnende brancheunivers for dig, der arbejder professionelt i design-, møbel- og interiørbranchen. Brancheuniverset består af:
- Fire årlige trykte brancheblade
- To årlige Formland messeblade
- To årlige udgaver af magasinet Retail Mag
- En online nyhedsportal
- Tre ugentlige nyhedsmails
365DESIGN giver dig inspiration og målrettet viden om design-, møbel- og interiørbranchen – både på kort og langt sigt.
365DESIGN formidler viden om design, trends, forbrug og økonomi. Vi skriver om brancheaktører, brands og produkter, sæsonernes trends og farver, detailbranchens og nethandlens udvikling samt de vigtigste design-, møbel- og interiørmesser og events. 365DESIGN har en stor og faglig stærk skare af skribenter og læner sig op af pej gruppens mere end 40 års erfaring i livsstilsbrancherne.
Priser
Et abonnement på 365DESIGN koster kr. 2.000,- årligt ekskl. moms.
Annoncér i bladet
Skal I være med næste gang?
365DESIGN udgiver nu for femte gang et Formland messeblad. Opbakningen har alle gange været stor, og seneste messeblad blev læst af 20.256 læsere – tak for det! Vi er glade for at kunne formidle viden og inspiration med messebladet.
Skal I være med i det næste messeblad, som udkommer i forbindelse med Spring 2021-messen? Så har I allerede nu mulighed for at reservere en annonceside. Kontakt Bente Bitsch Nielsen på [email protected] eller
tlf. 97 11 89 00.
Vi ønsker jer en god messe.