365DESIGN

Artikler fra 2020

365design

Wood Look Good nyfortolker træets struktur

I sine billeder deler Søren Rex-Dybmose sin livslange fascination af træ og…

Showrooms giver plads til fordybelse: F&H

En nyere tendens er ved at cementere sig iblandt aktørerne i design-, interiør-…

Messeoptakt: Ambiente

I Frankfurt byder Ambiente blandt andet på en helt ny udstillingshal, og efter…

Spring Copenhagen: ”Målet er, at eksporten skal stå for den største del af vores omsætning”

Den kun knap fire år gamle designvirksomhed Spring Copenhagen har helt fra den…

Messeoptakt: Stockholm Furniture & Light Fair

I anledning af sit 70 års jubilæum vil den svenske messe flytte rundt på…

Mazō er en tilgang til design

Magnus Stephensen har fundet en skattekiste fyldt med sin farfars, Magnus…

Emballage fortæller historien

Emballagen kan blive en væsentlig konkurrencefaktor ved fremtidens nethandel.

Messeoptakt: Formland

Formland sætter inspiration i højsædet og fejrer fælles oplevelser, fælles…

Messeoptakt: Oslo Design Fair

Den norske messe fokuserer på idéer og mulige løsninger set i lyset af de store…

Messeoptakt: IMM Cologne

Snart bladrer vi om på sidste side af 2019, og inden vi ser os om, er vi…

PEJ KIDS 2020+: En unik trendrapport med fokus på børn

Læs med, når pej gruppens trendredaktør viser et eksklusivt uddrag fra pej…

pej trend AW 20/21: Modstandskraft

I pej trend AW 20/21 gør vi os klar til en fremtid, hvor vi kan opnå en stærk…

Autenticitet i retailatmosfæren

Butikkens atmosfære påvirker forbrugerne, og jo større sammenhæng der er mellem…

Showrooms giver plads til fordybelse: Erik Jørgensen

En nyere tendens er ved at cementere sig iblandt aktørerne i design-, interiør-…

Messeoptakt: Maison & Objet

Den parisiske messe fejrer sit 25-års jubilæum ved rette blikket mod fremtiden…

Interview med Brian Mikkelsen

Sidste år videregav Vækstteam for kreative erhverv sine anbefalinger, som skal…

Messeoptakt: Trends & Traditions

Denne gang sætter den danske messe fokus på, hvordan branchen skal blive bedre…

Skagerak og BIG i ny designkonstellation

Et nyt designsamarbejde mellem Skagerak og BIG – Bjarke Ingels Group har…

Hübsch: ”Det stiller nogle andre krav til os, når vi fokuserer på eksport”

Lige siden frøene til designvirksomheden Hübsch blev plantet, har eksport været…

Magasin på Kongens Nytorv: ”Vi er et retail theatre”

Stilladser, håndværkere og bygge¬rod. Hvad er det helt præcist, som Magasin på…

Messeoptakt: Show Up

Den hollandske messe Show Up vil denne gang handle om bæredygtighed, og…

Det går godt for den danske møbeleksport

Den danske handel af møbler med omverdenen lader til stadigvæk at køre på…

365DESIGN nr. 2 2020

365DESIGN nr. 2 er udkommet 14. maj 2020. Du kan læse mere den gratis version her → og se pdf-versionen af bladet. Ellers kan alle artikler læses online herunder.

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer, kan…

Society of Lifestyle: Nyt koncept skaber stærkt samarbejde

Hos møbel- og interiørvirksomheden er logistik blevet et strategisk…

Når tilgængelighed bliver en konkurrence-parameter

Nogen vil måske mene, at lager og logistik ikke er blandt de mest spændende…

Rug Solid: “Vi løfter i flok”

Siden 2012 har tæppevirksomheden arbejdet for en bæredygtig designindustri og…

FDB Møbler: En relancering med grønne aner

”En J46 spisebordsstol udleder cirka den samme mængde CO2 som en oksestegsbøf…

FSC Danmark og Miljømærkning Danmark

For nogle virksomheder kan det virke som et omstændeligt forløb at opnå…

Mange virksomheder er udfordret på bæredygtigheden

Ifølge den verdenskendte trendforecaster Li Edelkoort er verden nået til et…

The economy of hope

Under siege from the Covid-19 virus, many people have come to understand that…

Dii Van Oh vil skabe ro gennem indretning

Med et enkelt formsprog ønsker designvirksomheden at sætte rammerne for en…

Four Design: ”I dag mestrer vi i princippet alt”

Det hele begyndte med fire mænd og en produktserie af reoler og borde. I dag,…

Paustian: ”Alene i april har vi mere end syvdoblet vores onlineomsætning”

”Selv om vi har salgsmæssige tab i de fysiske butikker, så tror vi på, at vi…

Ib Laursen: ”Det er i krisetider, at vi viser vores sande jeg”

Der er ingen krisepanik hos Ib Laursen. Her glæder ejere og medarbejdere sig i…

Carl Hansen & Søn: ”Vi er naturligvis ikke immune overfor en krise som denne”

Den danske møbel- og designvirksomhed så ind i et historisk godt 2020, inden…

Top 10 Den danske design-, møbel- og interiørbranche målt på årets resultat

Hvem er de bedst indtjenende design-, møbel- og interiørvirksomheder i Danmark?…

Lene Tanggaard: ”Vi skal turde at være lidt vilde”

Designskolen Kolding har fået ny rektor. For hende er et grundlæggende håndværk…

Paradoksernes tid

"Coronakrisens paradoksale konsekvenser er tydelige: Vi står midt i årtiers…

365DESIGN nr. 3 udkommer 29.07.2020

365DESIGN nr. 4 udkommer 09.10.2020

Retail Mag nr. 1 2020

Din personlighed skaber succesfulde kundeoplevelser

Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent…

Franchise: Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når…

Amazon Go eller Amazon Wait?

Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go…

Future Forecast 2020

The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…

Gør butikken til brandets sanselige showroom

Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister,…

How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer

Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…

E-handel på steroider

Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…

Retail i konstant udvikling

Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen,…

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…

Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy

De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…

Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020

Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…

Retail Mag nr. 2 2020 udkommer 01.10.2020