Den parisiske messe fejrer sit 25 års jubilæum ved rette blikket mod fremtiden og udforske de nye forbrugertendenser hos generation Y og Z under temaet ‘(Re)Generation.’


Artiklen er bragt i 365DESIGN nr. 1 2020.


 

Rebecca Mitchell, Senior PR Manager 

 

Tema

Maison & Objet kan i januar 2020 fejre 25-års jubilæum. I den forbindelse har den parisiske messe valgt at rette blikket mod fremtiden og udforske de nye forbrugertendenser hos generation Y og Z gennem temaet ’(Re)Generation’. Januarudgaven af Maison & Objet vil definere og analysere ønsker og forventninger fra en generation, der er vokset op i en verden fyldt med kriser, som har påvirket økonomien, miljøet og migrationen. Gennem en international stil og det innovative trendforecastingbureau Nelly Rodi vil Maison & Objet undersøge alle de elementer, som forventes at forandre sig i løbet af de næste 25 år. Vincent Grégoire, der er trendforecaster hos Nelly Rodi, peger på, at den unge generation er meget optaget af at gøre en meningsfuld forskel, hvilket helt automatisk betyder, at der opstår nye værdier i måden, som de lever på.

 

Det sker

Når Maison & Objet slår dørene op, vil det være med fokus på de nye tendenser hos generation Y og Z. Designeren Ramy Fischler vil blandt andet illustrere de nye tendenser gennem en XL-installation, ligesom temaet også vil komme til udtryk gennem udvalgte nye produkter i ’What’s New’-området, der er kurateret af Elizabeth Leriche, François Bernard og François Delclaux. I samarbejde med en række eksperter kan Maison & Objet endnu engang præsentere et foredragsprogram, som fokuserer på de centrale tendenser inden for generation Y og Z.

 

Berettigelse

Maison & Objet har siden 1995 været verdens største event for professionelle aktører i livsstils-, interiør– og design­branchen. Med omkring 3.000 udstillere og cirka 85.000 besøgende på hver messe, hvoraf cirka halvdelen kommer fra andre lande end Frankrig, har Maison & Objet manifesteret sig som et vigtigt mødested for
både etablerede brands og spirende talenter. Ved at kaste lys på nuværende og fremtidige trends er den 115.000 kvadratmeter store messe blevet en katalysator for både udvikling og vækst i branchen.

 

Fakta

Hvornår afholdes messen: 17. – 21. januar 2020

Hvor afholdes messen: Paris Nord Villepinte