Den nyeste udgave af magasinet 365DESIGN er netop landet i hænderne på vores abonnenter. Denne gang sætter vi fokus på certificeringer i designbranchen, vi tager temperaturen på 2025, dykker ned i brugen af AI og så har vi også talt med Rosendahl Design Group i kølvandet på deres 40-års jubilæum.
Måske ligger det og tager sig godt ud på dit skrivebord? Måske venter det på dig i dit dueslag – eller i hænderne på én af dine kolleger? Eller måske er du allerede dykket godt og grundigt ned i årets første udgave af 365DESIGN, der netop er sendt ud til vores abonnenter.
I 365DESIGN nr 1 tager vi endnu en gang relevante emner og aktuelle temaer fra design-, møbel- og interiørbranchen under kyndig behandling, og i det nye nummer kan du blandt andet fordybe dig i følgende:
Hvad bringer 2025?
Vi har netop taget 2025’s allerførste kalenderblad i brug, og som altid kan man kun gisne om, hvad der kommer til at ske i et nyt år. Alligevel forsøger 365DESIGN at tage temperaturen på 2025 ved at lade en række eksperter, inden for deres repræsentative felter, give deres bud på, hvad vi kan forvente af det nye år. Vi har også talt med tre aktører fra interiørbranchen for at spørge til, hvad de forventer sig af 2025.
Certificeringer
Antallet af certifikater i design-, møbel- og interiørbranchen er mange, og det samme er antallet af virksomheder, der ønsker at blive certificeret med mærkningsordninger, der tilkendegiver, at deres produkter og deres organisation lever op til – og tager ansvar for – en lang række miljømæssige, samfundsmæssige og sociale forhold. 365DESIGN stiller skarpt på Svanemærket, EU Ecolabel og B Corp og har i den forbindelse talt med FDB Møbler, Houe og Fredericia Furniture.
AI: Den store gamechanger
AI fortsætter med at være det helt store, blinkende emne, som alle er nødt til at forholde sig til. Derfor zoomer vi ind på brugen af AI i designbranchen og forsøger at blive klogere på, hvordan design- og møbelbrands kan vinde på at integrere kunstig intelligens i deres forretningsprocesser.
Rosendahl Design Group: 40 år
Der sættes fokus på både fortid og fremtid, når Rosendahl Design Groups nye CEO, Lisbeth Dau, gør status ovenpå virksomhedens 40-års jubilæum og samtidig byder transformation velkommen for at kunne ruste designvirksomheden til fremtiden.
Bæredygtig storytelling
Hvad betyder det at fortælle en bæredygtig historie? Eller at fortælle en historie, der handler om bæredygtighed? Begrebet bæredygtighed er med tiden blevet flertydigt og brugt i så mange sammenhænge, at det efterhånden er blevet en smule udvandet – ja sågar udskældt. Dette gør dog ikke arbejdet med bæredygtighed mindre vigtigt – tværtimod.
Du kan besøge den online version af magasinet her.
God læselyst!