Sofavirksomheden er klar med nyt regnskab, der viser vækst i omsætningen for 10. år i træk, hvilket betyder, at der har været vækst siden brandets grundlæggelse.

Danske Sofacompany er klar med regnskab for perioden 1. september 2021 til 31. august 2022, og her tegnes et tydeligt billedet af fortsat vækst trods svære markedsbetingelser, og der er da heller ingen tvivl om, at CEO’en er tilfreds:

”Vi er ganske tilfredse med resultatet, da det dækker over et udfordrende år fra start til slut,” fortæller Henrik Andersen, CEO i Sofacompany, i en pressemeddelelse, og forsætter:

”Regnskabsåret startede med en næsten fuld Covid-19 nedlukning af vores produktionsfaciliteter i Vietnam, og da vi i januar endelig var tilbage til fuld produktionskapacitet, skulle vi kæmpe med store udfordringer inden for global containertransport – både på grund af begrænset kapacitet og væsentlige prisstigninger.”

Det netop offentliggjorte regnskab viser en omsætning på 768 millioner kroner, der til sammenligning endte på 505 mio. kroner i forrige regnskab. Det skal dog noteres, at sidste års regnskab kun dækker en periode på 8 måneder grunder overflytningen til Lars Larsen Group i foråret 2021.

Investerer i fysisk tilstedeværelse

Salget hos Sofacompany foregår online, og selvom det er svære tider med inflation og krise, har møbelvirksomheden besluttet at investere for at kunne fastholde konkurrencedygtige priser overfor kunder.

Derudover har Sofacompany investeret i fysisk tilstedeværelse, hvilket skal forstås på den måde, at virksomheden har udvidet mængden af showrooms på flere europæiske markedet.

”Som en del af planen om at gøre vores produkter tilgængelige for flest mulige, har vi i år åbnet nye showrooms i både Holland, Tyskland og Norge, således at vi nu er oppe på 23 showrooms i Europa og flere kommer til – blandt andet et nyt flagship showroom på H.C. Andersens Boulevard i København i begyndelsen af 2023. Showrooms er et centralt omdrejningspunkt i vores vækststrategi, da mange kunder foretrækker at opleve møblerne, inden de træffer deres beslutning,” siger Henrik Andersen.

Af Sofacompanys 23 showrooms er fire i Danmark og de resterende fordelt i henholdsvis Sverige, Norge, Holland, Belgien, Schweiz, Tyskland og Østrig. Faktisk er det meningen, at mængden af showrooms skal op på 30 inden 2025.

Foto: Sofacompany