Trine Darré og Allan Stage fortæller om, hvordan de bruger messen i deres arbejde.   

 

Hvorfor besøger du Formland?

Jeg besøger Formland i håb om at komme hjem med ny inspiration og for at udvide og pleje mit netværk. Jeg arbejder både som influencer og boligstylist, så jeg er altid på udkig efter nye spændende brands og trends til kommende samarbejder, projekter eller indretninger.

Hvad kan en messe som Formland bidrage med i dit arbejde som influencer?

Som influencer kan jeg bruge Formland på mange måder. Det er et godt sted at spotte trends og upcoming brands, og så er det altid dejligt at møde folk­ene bag virksomhederne i virkeligheden – ansigt til ansigt – fremfor på mail eller over telefonen. Der er et andet nærvær, når man tager en snak på en messe og drøfter muligheder for at arbejde sammen i fremtiden.

Hvad skal der til for, at en udstiller fanger din opmærksomhed?

Jeg sætter personligt selv stor pris på, hvis man har givet den lidt gas som udstiller – der må gerne tænkes lidt ud af boksen. Jeg tror desværre, at der er mange udstillere, der glemmer, hvor mange der kommer og tager billeder på messen. Det er oplagt at lave en flot og iøjne­faldende stand, som folk får lyst til at dele på deres sociale medier, fordi de har gjort noget ’ekstra’. Samtidig er det en oplagt mulighed for at blive eksponeret endnu mere og nå ud til flere end dem, der er på messen.

 

Hvorfor besøger du Formland?

Grunden til, at jeg besøger Formland, er for at nørde tendenser og blive inspireret af både nutiden og fremtiden.

Hvad kan en messe som Formland bidrage med i dit arbejde som influencer?

Formland kan både bidrage med nye mulige samarbejdspartnere, og ydermere danner messen rammerne for et sted, hvor man sammen med andre influencer­kolleger kan blive inspireret sammen og få en på opleveren.

Hvad skal der til for, at en udstiller fanger din opmærksomhed?

En udstiller fanger min opmærksomhed, når de går all in, og når de konceptuelt og visuelt tænker ud af boksen. I og med at jeg har 20 års erfaring med visual merchandising, ser jeg måske detaljer og koncepter med andre briller, men jeg værdsætter i hvert fald, at udstillere gør sig umage.