Omsætningen er vækstet med 73 procent hos Oyoy Living Design, og bundlinjen når nye højder hos den danske designvirksomhed.
Fra basen i Herning har designvirksomheden oplevet et travlt 2020. På trods at coronakrisen har designvirksomheden udvidet til nye markeder og salgskanaler. Det forgange år har budt på nye rekorder.
Med vækst på samtlige markeder og fremgang i onlinesalget kommer virksomheden ud af 2020 med en firdobling af både omsætningen og bundlinjen. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.
Det er især et ekstraordinært stærkt fjerde kvartal, som har være medvirkende til væksten. Overskuddet før skal ender på 6,8 mio. kroner i 2020 sammenlignet med 1,6 mio. kroner i 2019, mens årets resultat slutter på 5,3 mio. kroner i 2020 mod 1,3 mio. kroner i 2019.
”Vi er meget tilfredse med den udvikling, som virksomheden har oplevet i 2020. Vi ville alle gerne være den verdensomspændende pandemi foruden, men nye købemønstre har i nogle tilfælde begunstiget vores branche,” forklarer adm. direktør Søren Anker Hansen og fortsætter:
”Oyoy Living Design ser vi frem til at få vores mange kunder med fysiske butikker tilbage på sporet. Dem har vi savnet og følt med.”
Direktøren tilskriver designvirksomhedens dedikerede medarbejdere en stor del af fremgangen:
”De har investeret mere, end man kan forvente, og uden dem, vores dygtige samarbejdspartnere som agenter, distributører, leverandører og allervigtigst vores loyale kunder, ville vores resultat ikke have været muligt.”
Yderligere vækst i fremtiden – og nyt til kæledyrene
I 2021 vil Oyoy Living Design arbejde videre med udbygning af det eksisterende kundenetværk samt nye salgskanaler.
Søren Anker Hansen ser derfor med stor fortrøstning på 2021 og den videre fremtid. Han bemærker dog også, at coronakrisen lagt fra er overstået.
”Vi tror på ingen måde, at vi er på den anden side af coronakrisen endnu, og vi er derfor meget opmærksomme på risikoen for at opleve pludselige tilbageslag og et voksende pres på vores supply chain på grund af ubalance på verdensmarkedet,” lyder det fra direktøren.
I 2020 udvidede Oyoy Living Design sin produktportefølje med møbler. Nu løfter virksomheden sløret for, at fremtiden vil byde på yderligere udvidelse med design til de firbenede familiemedlemmer samt flere designsamarbejder med eksterne designere og arkitekter.
Se Oyoy Living Design A/S’ placering på 365DESIGNs live brancheanalyse her.
Nøgletal for Oyoy Living Design A/S
2022 | 2021 | 2020 | |
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 5.565.051 DKK | 14.801.469 DKK | 12.069.793 DKK |
Resultat før skat | -5.809.444 DKK | 8.218.449 DKK | 6.826.103 DKK |
Årets resultat | -4.557.187 DKK | 6.387.130 DKK | 5.313.125 DKK |
Balance | 37.240.049 DKK | 34.022.001 DKK | 22.429.285 DKK |
Egenkapital | 7.301.438 DKK | 13.858.625 DKK | 9.471.495 DKK |
Foto øverst: Kreativ direktør Lotte Fynboe og adm. direktør Søren Anker Hansen