Det nye danske boligbrand NAV Scandinavia vil indtage det europæiske marked med en international strategi, der lyder på 175 salgssteder inden for et år.

Med en klar international strategi gør et nyt dansk boligbrand, NAV Scandinavia, sig klar til at indtage Europa. Årsagen til navnet bag til det nye designbrand tager udgangspunkt i 1200-tallets Europa. Virksomhedens inspirationskilde er de gamle skandinaviske vandringsmænd, nav’erne, der rejste ud i verden for at blive inspireret og lære fremmede håndværk – det fortæller medejer Torben Kragh Jørgensen i en pressemeddelelse:

”På samme måde rejser vi ud, arbejder og lever i udlandet. Vi skaber nye designudtryk med afsæt i de nye indtryk samt den skandinaviske designkultur og det gode håndværk. Vores livstilgang er at være moderne nav’er, og det afspejler sig i design og vores salgsstrategi, hvor det helt fra start har været et klart mål at række ud over Danmarks grænser. Det, tror vi på, giver os en kant, der får produkter og brand til at skille sig ud fra mængden.”

Læs også: Hay sælger til amerikansk designgigant

Torben Kragh Jørgensen har startet NAV Scandinavia sammen med Thomas Møller Halot-Jespersen. De har en international baggrund fra blandt andet IC Group, og gennem de seneste 25 år har de boet og arbejdet i Danmark, Polen, Sydafrika, Kenya, Singapore og Kina.

NAV Scandinavias designkontor er placeret i Shanghai, hvorfra makkerparret gennem 9 år også har drevet virksomheden TJ Squared, hvis hovedaktivitet blandt andet består i import og eksport af butiksinventar, møbler og dekorationsartikler.

NAV Scandinavia har lige nu syv boligdesign i sit produktsortiment, der har vakt interesse hos danske interiørbutikker, men virksomheden har et mål om at komme langt ud over Danmarks grænser.

”Vi er rigtig glade og taknemmelige for den store interesse, vi har oplevet i Danmark, og vi er nu også klar til at rulle vores internationale salgsstrategi ud. Produkterne kan allerede købes i Schweiz, og vores nyansatte internationale salgsmanager tager hen over sommer og efterår på designmesser i blandt andet Frankfurt, Stockholm og Amsterdam,” udtaler Torben Kragh Jørgensen i pressemeddelesen og fortsætter:

“Målet er, at vi om et år er til stede i 175 designbutikker i Europa, og med vores mangeårige erfaring fra Kina er det kinesiske marked et naturligt step i vores salgsstrategi derefter.”