11

Annoncørbetalt indhold

Kompleks varestruktur og komplicerede processer i et meget manuelt system. Sådan så hverdagen ud for møbelvirksomheden dk3, indtil de med hjælp fra TRIMIT fik automatiseret og optimeret deres processer. “Det har gjort en kæmpe forskel for os,” lyder det fra dk3.

Siden 2009 har den danske møbelvirksomhed dk3 produceret eksklusive designmøbler til kunder i både Danmark og i udlandet. I en årrække har virksomheden ekspanderet stort og sælger i dag møbler til 30 lande verden over, men i takt med at dk3 voksede, og kunderne blev flere, opstod det naturlige behov for at effektivisere og automatisere processer. Noget som deres ERP-system ikke understøttede.

“Det allerbedste er, at vi har fået samlet alle vores data ét sted. Det har gjort, at vi nu kan automatisere alle vores processer, så der ikke er noget, der falder ned mellem to stole. Vi sikrer, at alle processer bliver kørt rigtigt og effektivt igennem.”

“Vi har ekspanderet de sidste mange år, og det har givet et større behov for automatiserede processer, men det system, vi tidligere havde, var et meget manuelt system. Det kunne ikke indeholde alt den data, vi gerne ville have det til. Det besværliggjorde ofte vores arbejdsgange og gjorde, at vi måtte have rigtig meget data i excel-ark, som vi brugte sideløbende,” fortæller Loa Blok Egsgaard, der er projekt- og systemansvarlig hos dk3.

Derfor besluttede dk3 i 2022 at implementere et nyt ERP-system, og da virksomheden forhørte sig blandt kolleger i møbelbranchen, pegede de fleste anbefalinger på den danskejede IT-virksomhed TRIMIT. Her har man nemlig specialiseret sig i at udvikle ERP-løsninger skræddersyet til møbel- & interiørbranchen.

 

 

En automatiseret hverdag

TRIMITs systemer er designet specifikt til at understøtte samtlige processer i den værdikæde, der kendetegner møbel- & interiørvirksomheder, hvilket dk3 hurtigt oplevede, da ERP-systemet fra TRIMIT først var på plads.

“Selve implementeringen gik hurtigt og nemt, da TRIMIT har været med hele vejen til at hjælpe os. Her halvandet år efter er der ingen tvivl om, at systemet har gjort en kæmpe forskel. I møbelbranchen har man tusindvis af varianter og varenumre, og førhen sad vi og oprettede alle vores varenumre manuelt. Nu har vi fået en konfigurator til at sætte det hele i system,” forklarer Loa Blok Egsgaard og tilføjer:

“Det er et stort plus for os. Vores hverdag er blevet meget nemmere. Vores data er samlet ét sted, og der er blevet skabt en automatisering af rigtig mange processer. Det gør alting hurtigere. Tidligere var det os, der skulle tilpasse os systemet – nu er det systemet, der er tilpasset til os, og det har gjort os langt mere effektive,” fastslår hun.Udover dk3 har TRIMIT hjulpet andre møbelvirksomheder som Montana, Fredericia, PP Møbler, Sofacompany og Mogens Hansen DENMARK. Adspurgt om hvorvidt dk3 kan anbefale TRIMIT til andre i samme branche, er Loa Blok Egsgaard ikke sen til at svare:

”Helt sikkert. Vi er rigtig glade for, at vi valgte TRIMIT. De har ikke bare været gode til at forstå lige netop vores behov, men har også leveret et system, der på mange områder er lavet specifikt til møbelbranchen og derfor passer perfekt til os. Det har givet os helt nye udviklingsmuligheder, og vi står derfor endnu bedre rustet til fremtiden,” siger hun.

Læs mere om dk3 her

Læs mere om Trimit her