Verdens største møbelkæde vil de kommende år investere milliarder i ny webshop og centralt beliggende varehuse for at imødekomme forbrugernes ændrede indkøbsvaner.
I mange år var Ikea kendt for sine kæmpestore varehuse uden for bygrænserne rundt om i verden. Men nu tager den svenske møbelgigant for alvor kampen op mod de store internetspillere som amerikanske Amazon. Det fortæller møbelgigantens CFO, Juvencio Maeztu, ifølge Reuters.
Som et led i en ny strategi vil Ikea nemlig tilpasse sig de nye generationers indkøbsvaner ved at investere yderligere i nye butikker placeret i centrum af byerne, som skal fungere som showrooms for den svenske møbelkæde. Derudover kommer Ikea til at udvikle sin webshop for at stå stærkere i konkurrencen mod blandt andre Amazon, indiske Flipkart samt tyske Otto og Homes24.
”Vi vil investere i at være mere tilgængelige,” siger Ikeas CFO, Juvencio Maeztu, og fortsætter:
”Vi vil fortsat investere det samme eller muligvis endnu mere i løbet af de næste tre år.”
Læs også: Ikea satser på nyt fokusområde
Ifølge Juvencio Maeztu vil Ikea investere et større milliardbeløb hvert år indtil 2020 for at sikre, at møbelkæden kommer endnu tættere på forbrugerne.
Kilde: Reuters