Det danske møbelbrand Norr11 begynder det nye år med en ny brandidentitet og nyt logo. I samme omgang forener den københavnske virksomhed sit hovedkontor og showroom under ét fælles tag.
Der er sket meget, siden den danske møbelvirksomhed Norr11 slog dørene op for første gang tilbage i 2011. På baggrund af udskiftning i produktsortimentet og andre ændringer har Norr11 valgt at rebrande virksomheden med en ny identitet og logo.
I forbindelse med de mange ændringer, som Norr11 har gennemgået de seneste år, har virksomheden et ønske om at skabe en identitet, som skal afspejle og understrege virksomhedens fokus på de skandinaviske designtraditioner. Som led i identitetskabelsen har Norr11 blandt andet valgt at flytte store dele af produktionen til Europa samt redesignet deres logo.
“Vi er kommet langt siden 2011, og vores nye identitet er designet til at repræsentere, hvordan vi har udviklet os som virksomhed, og hvordan vi har skabt et tidsløst, men stilfuldt fundament for Norr11. På en måde er vi som et nyt brand, og alt vi gør i dag repræsenterer vores ambition om at være et af de bedste skandinaviske designbrands,” forklarer CEO Magnus Berg Magnusson i en pressemeddelelse.
Norr11 lancerer den nyeste kollektion på den kommende Stockholm Furniture & Light Fair i februar. En kollektion, som ifølge Norr11 tydeliggør, hvilken retning Norr11 bevæger sig hen i mod i fremtiden.
Læs mere om Norr11s forandringsproces i portrætartiklen fra 365DESIGN nr. 1 2019.