Brands & produkter

House Nordic

– på vækstrejse med et nordisk tvist

På blot fire år har møbel- og interiørvirksomheden House Nordic etableret sig solidt både på det danske og udenlandske marked. Opskriften er produkter til hele boligen i nordisk stil – tilsat et drys farver og rå detaljer.

Skrevet af Katrine Rosgaard Klemmensen

I 2017 etablerede Henrik Jørgensen møbel- og interiørvirksomheden House Nordic. Grundlaget var en drøm om at starte fra scratch og iværksætte sit eget brand. Det viste sig at være den helt rette satsning. For hvad der begyndte som en enkeltmandsvirksomhed for Henrik Jørgensen med køb af de første varer, et lille katalog og en tur rundt på landevejene, har på blot fire år udviklet sig til en etableret virksomhed med omkring 35 fastansatte og 20 freelancemedarbejdere. Fra hovedkontoret i Søndersø på Fyn sælger House Nordic sine produkter til omkring 40 forskellige lande, og eksporten står for over halvdelen af det samlede salg.
”Udviklingen er gået rigtig stærkt. Det beviser, at vores koncept og brandingen af House Nordic er noget, som både forbrugerne og forhandlerne synes godt om,” forklarer direktør Henrik Jørgensen og uddyber:
”Udover at vi har lækre produkter, så vil vi også gerne skabe et brand, hvor forbrugerne føler, at de får meget værdi for pengene. Det, synes jeg, at vi er lykkedes med.”

House Nordic
House Nordic

”Udover at vi har lækre produkter, så vil vi også gerne skabe et brand, hvor forbrugerne føler, at de får meget værdi for pengene. Det, synes jeg, at vi er lykkedes med.”

— Henrik Jørgensen, House Nordic

Henrik Jørgensen

Nordisk med et tvist

Hos House Nordic ønsker de at favne bredt produktmæssigt både i boligens inde- og uderum. Sortimentet består derfor af alt fra små vaser og store sofaer til havemøbler og spiseborde og -stole. Den røde tråd gennem alle produkterne er det skandinaviske udtryk – altid med et tvist.
”Vi dyrker den nordiske stil og tilfører den sjæl med mange farver kombineret med et råt, naturligt look – eksempelvis ved at vælge teaktræ og fløjl i forskellige farver,” lyder det fra Henrik Jørgensen.

Byder velkommen i showroom på Nordfyn

Med den kraftige vækst i virksomheden følger en løbende udvidelse af sortimentet. Til sæsonen Spring 21 ser House Nordic frem til at vise nye accessories-serier med blandt andet glaslysestager samt flere møbelnyheder.
”Vores sortiment er bredt, og vi har ikke nogen minimum bestillingsmængde. Derfor henvender vi os til mange typer af kunder, som altid er velkomne til at besøge os i vores 800 kvadratmeter store showroom på Nordfyn,” siger Henrik Jørgensen.
Når direktøren ser lidt længere frem i tiden, er det med yderligere vækst på tapetet.
”House Nordic er stadig en ung virksomhed med mange muligheder. I fremtiden forventer vi fortsat en positiv udvikling med vækst – både i vores sortiment og i de mange potentielle kunder,” afrunder han.