Med fokus på bæredygtighed og inspiration danner Messe Center Herning MCH for anden gang i år rammen for en oplevelsesrig interiør-, design- og møbelmesse. Læs med, når projektleder Mai-Britt Risvig Flyvholm fortæller om messens tema, program og udvikling siden 1984.

Tema

Vi vil hylde 100-års jubilæet for Bauhaus-stilen og vil samtidig fortsætte vores fokus på bæredygtighed og vores ansvar for moder jord og hinanden. Derudover tilbyder vi naturligvis både foredrag og trendområder, der kan styrke forretningen og salget ude i butikkerne, da det mere end nogensinde før er meget vigtigt. Butikkerne skal tænke ud af boksen og tilbyde service, der kan mærkes. Vi skal tilbage til de gamle dyder, og butikkerne skal tilbyde kunderne unikke oplevelser, der ikke kan skabes online. Netop dette kan de besøgende blive inspireret til på Formland, da vi tager fat i de problemstillinger og emner, der er topaktuelle for både butikker og forbrugere.

 

Det sker

Som altid byder Formland på en række spændende foredrag og paneldebatter. De besøg­ende kan derudover hente inspiration på trendzonen Værket i Hal D, som designduoen Studie Flyhelsted står bag. I området Selected By i Hal E præsenterer fire designeksperter deres bud på en styling ud fra et selvvalgt tema og udvalgte udstilleres produkter. Denne gang er det influencer Allan Torp, trendekspert Anette Eckmann, influencer Louise Dorph og den prisvindende butik Bahne Frederiksberg Centret.

I trendcaféen Café Composé i Hal H, som er skabt i samarbejde med designduoen Høeg+Møller, er der fokus på det legesyge, kunstneriske og eksperimenterende. Formland laver også et bæredygtigt område i Hal E med navnet We Care, hvor omdrejningspunktet er bæredygtighed og ansvar for naturen, herunder reproduktion og brug af bæredygtige materialer.

 

Udvikling

Formland er inde i en god formkurve og er virkelig blevet interiør- og designbranchens mødested to gange årligt. Selv om der stadig handles på messen, er messen også en platform for branding, networking og inspiration til at styrke forretningen generelt – et såkaldt oplevelsesunivers. Vi skal – ligesom butikkerne – tilbyde unikke oplevelser hver gang, og de besøgende skal kunne finde nye kunder og hente inspiration fra vores stærke foredrag og spændende trendområder. Besøgsfremgangen på seneste messe i et presset marked bekræfter os i, at den platform, som vi har skabt for både udstillere og besøgende, lever op til de behov og krav, som kunderne stiller i dag. Det er vigtigt med en platform, hvor mennesker mødes, og hvor man kan bruge alle sine sanser, da dette udvikler kreativiteten. Og netop kreativitet skal der til for at slå benene væk under forbrugerne og skabe unikke universer ude i butikkerne.

 

Fakta

Hvornår afholdes messen: 15.-18. august 2019

Hvor afholdes messen: MCH Messecenter Herning

Antal udstillere seneste sommermesse: 502

Forventet antal udstillere til kommende messe (ca.): 450

Antal besøgende seneste sommermesse: 11.892

Antal besøgende til kommende messe (ca.): 12.000


Bliv klædt endnu bedre på til Formland: Læs 365DESIGNs Formland Autumn 2019 messeblad her.