Et par måneder inden koncernens afsluttende regnskabsår for 2017/18 har det  digitale salg hos Jysk Nordic for første gang rundet 1 mia. kroner.

Trods Jysk Nordic er i fuld gang med åbne nye butikker rundt om i Europa, så betyder det ikke, at onlinesalget står stille. På 10 måneder har Jysk Nordics onlinesalg nemlig for første gang i selskabets historie indkasseret over 1 mia. kroner. Det skriver Finans.

Jysk Nordics digitale salg består af direkte digitalt salg, hvor kunden bestiller produktet online og får det leveret samt et ’click and collect’ koncept, hvor kunden kan reservere produktet online og afhente det i sin lokale Jysk. Tilsammen rundede de to salgskanaler milliard-milepælen i uge 27 – blot et par måneder inden, at regnskabsåret 2018/19 afsluttes ved udgangen af august måned.

Niels Veien, der er ansvarlig for det digitale salg, fortæller til Finans, at det er vigtigt for Jysk Nordic at være der, hvor kunderne gerne vil handle, og for Jysk Nordic er det afgørende med vækst uanset, hvor kunderne vil handle.

Ifølge Finans har Jysk Nordic tidligere i år meddelt, at det samlede digitale salg lå omkring 6 procent, mens det ifølge Niels Veien nu er på 10 procent.