Det internationale designhus Fritz Hansen henter ny CEO, der blandt andet har en fortid hos Hay og i modebranchen.

Fritz Hansen har fået ny CEO. Det står klart, efter bestyrelsen i Fritz Hansen A/S har ansat Henrik Steensgaard som ny CEO. Det meddeler møbelproducenten torsdag eftermiddag i en pressemeddelelse. Henrik Steensgaard tiltræder forventeligt 1. marts 2024.

”Bestyrelsen glæder sig til at byde Henrik Steensgaard velkommen til Fritz Hansen. Henrik Steensgaard vil med sin lange CEO—erfaring inden for fashion og møbler, sine resultater og sit arbejde med brands og design i dynamiske brancher styrke Fritz Hansen i et marked, som er under forandring” udtaler Henrik Brandt, der er bestyrelsesformand i Fritz Hansen.

Henrik Steensgaard er 48 år og har de seneste 14 år arbejdet internationalt som CEO inden for både mode- og møbelbranchen. Han kommer senest fra en stilling som CEO hos Masai Clothing Company A/S, men har tidligere arbejdet som CEO for Hay A/S og før det som CEO for Baum & Pferdgarten A/S.

”Henrik Steensgaard har arbejdet internationalt med drift og udvikling af branddrevne virksomheder i mode— og møbelbranchen og har vist sine evner til værdiskabelse. Henrik Steensgaard er samtidig en teamorienteret Ieder og vil med sin baggrund og ledelsesstil passe godt ind i Fritz Hansen. Det er vores klare forventning, at han, sammen med et stærkt ledelsesteam og engagerede medarbejdere, vil kunne videreudvikle og styrke Fritz Hansen forretningsmæssigt, designmæssigt og i forhold til vores markedspositioner,” lyder det fra Henrik Brandt.

Selv glæder Henrik Steensgaard sig til at stå i spidsen for Fritz Hansen og ser et stort potentiale:

”Jeg ser et klart potentiale for at styrke Fritz Hansens forretningsmæssige resultater oven på de senere års markante ændringer i branchen, opkøbet af Skagerak og implementering af en ny digital platform. Fritz Hansen er et internationalt ikon med stærke rødder i dansk design. Jeg glæder mig til sammen med resten af organisationen, at tage Fritz Hansen ind i fremtiden og udvikle den gode forretning og det stærke brand,” udtaler den kommende CEO.

Foto: Fritz Hansen