Gennemgribende forandringer i designvirksomheden Gejst har ført til en relancering, der skal løfte virksomheden op på et højere niveau.

Designvirksomheden Gejst blev etableret i 2013 af partnerne Søren Nielsen og Niels Grubak Iversen. Efter en stabil indsats på det danske marked har virksomheden valgt at gennemgå en relancering, der skal give dem et ekstra løft og bane vejen for det store gennembrud.

En af de store ændringer er sket i toppen af virksomheden, hvor Niels Grubak Iversen, der var med til at etablere Gejst, er udtrådt som partner. I stedet er Thomas Heunicke blevet ny medejer og kommerciel direktør i august 2017.

Thomas Heunicke har et indgående kendskab til branchen, idet han senest var med til at opbygge brandet By Lassen.

”Jeg tager mange gode kernestrategier med mig fra min tid i By Lassen. Dog er der dele, der vil blive anskuet anderledes for at tilpasse det til Gejsts dna og for at imødekomme den konstant skiftende tid og udvikling, der finder sted inden for design og afsætning af brugs- og designvarer generelt,” udtaler Thomas Heunicke i en pressemeddelelse fra Gejst.

Læs også: Det startede som en hobby, men så kom efterspørgslen

Som en del af relanceringen har Gejsts visuelle identitet også gennemgået en række forandringer. Således har virksomheden fået et nyt logo, en ny hjemmeside, nye lokaler og en ny organisation, som siden august 2017 er gået fra to til syv medarbejdere.

Der er dermed tale om et næsten nyt brand, som har fået et mere fokuseret sortiment, og kun har få komponenter og kerneprodukter tilbage.

Eksterne designere
En del af den nye strategi hos Gejst er brugen af eksterne designere. Første samarbejde er allerede startet, og virksomheden lover, at der er flere spændende samarbejdsaftaler på vej.

Relanceringen og de mange nye tiltag skal være med til at skabe et succesbrand, som hele tiden har været målet for en af grundlæggeren Søren Nielsen.

”Med min nye partner, det team af medarbejdere, der er sammensat, og med de strategiske forandringer vi foretager, er jeg slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at indfri vores høje ambitioner,” siger Søren Nielsen i pressemeddelelsen.

På nuværende tidspunkt har Gejst fokus på de danske og skandinaviske markeder, men udelukker ikke muligheden for yderligere eksport i fremtiden.