Annoncørbetalt indhold
Som et vigtigt skridt mod bedre effektivitet afholdes de tre førende messer for forbrugsgoder Ambiente, Christmasworld og Creativeworld sideløbende for første gang i Messecenter Frankfurt fra 3. til 7. februar 2023.
Den globale branche for forbrugsgoder er i stor forandring. Der sættes spørgsmålstegn ved alle grundlæggende parametre. Der er nye former for detailhandel og distribution, digitalisering i alle dens facetter, stigende online salg kombineret med færre kunder i butikkerne og ikke mindst forbrugernes aktive søgen efter bæredygtige alternativer. Dette sammenholdt med overbelastede forsyningskæder og flaskehalse samt en ændret adfærd efter pandemien har givet en ændring i livsstil og holdninger. Alt det stiller krav til den måde vi driver forretning på.
En one-stop-shop for detailbranchen
Ved at kombinere tre succesrige messer med mere end 4.700 udstillere på et sted forsøger Messe Frankfurt at gøre det nemmere for hele den globale branche for forbrugsgoder at skabe en bedre og mere effektivt forretningsplatform, hvor man på et sted kan lade sig inspirere, opdage nye trends og hurtigt træffe beslutninger om at placere ordrer på varer til sit kommende sortiment.
Detailhandlen vil finde alt samlet et sted uanset om det gælder HoReCa, kontraktforretning eller konceptdekoration. Desuden har Home of Consumer Goods gentænkt det som Paperworld tidligere kunne tilbyde og skabt fokusområdet Ambiente Working med impulser til kontor- og papirvarebranchen. Under overskrifterne Living viser man det sidste nye indenfor kontorartikler, skrive- og tegneredskaber.
Digitale platforme som hjælpemidler
Allerede i 2019 kunne detailhandlere drage nytte af nyttige værktøjer udviklet af Messe Frankfurt: Nextrade som er den første ordre- og datastyringsplaform for bolig- og livsstilsområdet samt Conzoom Solutions – en vidensplatform, der tilbyder information, inspiration og workshops til forbrugsgodebranchen. Begge værktøjer giver målrettet support til alle i detailbranchen, men det kan selvfølgelig ikke erstatte den personlige kontakt og den dialog der opstår, når mennesker mødes.
Derfor er Home of Consumer Goods med fagmesserne Ambiente, Christmasworld og Creativeworld en god lejlighed til at dyrke og udvide sit netværk.