Annoncørbetalt indhold

Hos softwarevirksomheden TRIMIT ønsker man ikke blot at hjælpe virksomheder med at automatisere og optimere deres arbejdsprocesser. Man ønsker frem for alt at skabe en arbejdskultur, der sammen med mange års brancheerfaring giver det optimale afsæt for at udvikle møbel- og interiørvirksomheder bedst muligt.

Softwareløsninger bliver i stadig højere grad en afgørende del af møbel- og interiørbranchen. I dag arbejder både små og store brands med ERP-systemer for at samle data og effektivisere og automatisere komplekse varestrukturer og komplicerede processer.
Det har medvirket til, at softwaresystemer er blevet et altafgørende konkurrenceparameter, der kan gøre en stor forskel for enhver virksomhed, og spørger man den danskejede softwarevirksomhed TRIMIT, kan de i den grad mærke efterspørgslen på deres løsninger. At netop TRIMIT, der er baseret på Microsoft Dynamics 365 Business Central, er en populær leverandør af softwaresystemer til møbel- og interiørbranchen, er ingen tilfældighed. Det fortæller Carsten Hedemann, der er CEO for TRIMIT Group.
”Vi har i mere end 30 år specialiseret os i møbel- og interiørbranchen. Vi har bevidst valgt at fokusere på netop denne branche for at kunne skræddersy optimale løsninger til virksomheder, der beskæftiger sig med møbler og interiør. Det er vores ekspertområde, og vi har hjulpet kunder i både Danmark, Norge, Holland, Tyskland og Schweiz, ligesom vi gennem et partnernetværk opererer i yderligere 10 lande,”
forklarer han.

”Vi tror oprigtigt på, at når først en kunde mærker vores motivation, glæde og grundighed, så kan vi være med til at inspirere kunden. Vores medarbej­deres begejstring for det, vi er gode til, skal smitte af på samarbejdet.

Glade medarbejdere giver glade kunder
Men selvom de hos TRIMIT har stort fokus på deres kunder, så forklarer Carsten Hedemann, at softwarevirksomheden i lige så høj grad har fokus på sine
ansatte ud fra den overbevisning, at man kun kan levere det bedste produkt ved at have de bedste, mest kompetente og mest tilfredse medarbejdere.
”Hos TRIMIT kalder vi os for: ’Dem du gerne vil arbejde med’. Det gør vi, fordi vi ikke bare leverer de rigtige løsninger, men også fordi vi sætter en ære i at være den helt rigtige samarbejdspartner. For os er det ikke nok kun at sælge softwareløsninger. Vi ønsker også at møde vores kunder gennem vidende, tillidsfulde og engagerede medarbejdere, der er med til at løfte helhedsoplevelsen og levere den bedste rådgivning,” siger Carsten Hedemann og tilføjer: ”Vi tror oprigtigt på, at når først en kunde mærker vores motivation, glæde og grundighed, så kan vi være med til at inspirere kunden. Vores medarbej­deres begejstring for det, vi er gode til, skal smitte af på samarbejdet. Vi tror på, at det er vejen frem. Det gør en verden til forskel at møde vores kunder i øjenhøjde, men for at kunne det, har det været nødvendigt for os at skabe en arbejdsplads, hvor vores ansatte er begejstrede for at være. Vi er bevidste om, at vores medarbejdere skal elske virksomheden, før vores kunder kan komme til det,” forklarer han.

Tillid er afgørende
Hos TRIMIT lægger de vægt på åbenhed og ærlighed over for deres kunder for at sikre, at samarbej­det bygger på tillid, hvilket er afgørende, når et teknisk softwaresystem skal implementeres i en kreativ virksomhed. ”Hvis vi skal fremtidssikre vores kunders forretning, skal vi først og fremmest vise, at vi forstår deres forretning for at opnå deres tillid. Jeg kan godt forstå, hvis man som møbelvirksomhed ikke har den store holdning til softwaresystemer – eller den store interesse for den sags skyld. I en kreativ branche kan vores produkter ofte fremstå forholdsvis uhåndgribelige. Derfor er det afgørende, at vores kunder fornemmer, at vi kommer med en stor brancheerfaring og en imødekommenhed, der hurtigt kan afdække, hvor deres behov ligger. Det skaber en tillid, som vi kan bygge videre på,” fastslår Carsten Hedemann.
Han understreger samtidig, at hvis tilliden mangler, og man ikke føler, at der er et match med kunden, så vælger TRIMIT altid at takke nej til opgaven.
”Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe så mange kunder som muligt, men der skal være et match. Hvis ikke vi kan mærke det match, takker vi pænt nej til et samarbejde. Hos TRIMIT har vi den filosofi, at vi skal passe sammen med dem, vi samarbejder med. Både på produktsiden og ikke mindst som mennesker. Kun sådan kan vi levere den optimale værdi til vores kunder,” afslutter Carsten Hedemann.