Detailvirksomheden Flying Tiger Copenhagen vil væk fra spøg og skæmt og i stedet lave designprodukter med deres egne, unikke og grafiske udtryk.

Flying Tiger Copenhagen skal tilbage til den skæve og unikke kerne, som stifteren Lennart Lajboschitz stod for, da virksomheden blev etableret. Det mener Mette Maix, der er tiltrådt som detailvirksomhedens topchef, efter at franske Xavier Vidal blev fyret i starten af 2017.

”Vi var blevet for meget spøg og skæmt. Vi deler vores sortiment op i det, du har behov for, i det, du gerne vil have, og i det, du ikke vidste eksisterede. Til den sidste del hører de sjove hatte, oppustelige dragter og falske overskæg, som er en meget lille del af vores dna. Alligevel var den del kommet til at fylde for meget,” fortæller Mette Maix til Berlingske Business.

Læs også: Søstrene Grene har succes i børnehøjde

Mette Maix har, siden hun tiltrådte i august 2017, brugt meget krudt på at rydde ud i fjollede og lalleglade produkter, som var den strategi, hendes forgænger implementerede i Flying Tiger.

“Det skabte forvirring internt, specielt hos indkøberne, om hvad vi skulle købe ind til, om alt pludselig var spøg og skæmt. Det skal det slet ikke være. Vi er her for at lave designprodukter med vores eget, unikke grafiske udtryk, og produkter med varme og farver, som vi er kendt for,” siger Mette Maix til Berlingske Business.

Flying Tiger havde ved udgangen af 2017 hele 866 butikker i 30 lande. Detailvirksomheden har planer om at indtage USA som det næste store marked, hvor de allerede nu har otte butikker.

Kilde: Berlingske Business