Taste
3 hurtige til 2 Taste-udstillere
Skrevet af Katrine Rosgaard Klemmensen
Lie Gourmet
Caroline Lie Korsgaard, stifter
Lie Gourmet har siden 2014 serveret delikatesser som krydderier, pestoer og olier på glas og i flasker i smukt design.
Hvordan viser I jeres produkter frem, når messer og fysiske møder er aflyst/begrænset?
Vi har en velfungerende B2B-webshop, som stort set alle vores kunder, danske såvel som udenlandske, benytter sig af. Den giver et godt billede af vores sortiment og gør vores produkter let tilgængelige for vores forhandlere. Derudover sender vi flere nyhedsbreve og holder kontakt per telefon, mail og med diverse virtuelle mødefaciliteter. Vi har også enkelte fysiske møder primært med nye kunder, hvor vi naturligvis holder god afstand.
Hvordan har I tilpasset jer corona-situationen?
Vi har udviklet en ny og forbedret hjemmeside, der fortæller vores historie om vores brand og værdier, samt viser vores produkter i et univers, som skal give alle besøgende en god oplevelse. Vi er desuden kommet på et par B2B-online markedspladser, som henvender sig til retailers primært i Europa, og som har til formål at øge kendskabet til vores brand og produkter overfor nye forhandlere. Vi tror på, at de digitale platforme er en del af fremtiden, selv om det personlige møde også er utroligt vigtigt at holde fast i, når det igen er muligt. Vi har også en lille trykt brochure, der netop skal fortælle præcis dét, som vi ville snakke om på en messe, eller når vi mødte vores forhandlere. Den handler om vores delikatesser og hele historien bag, som er vigtig at kende for de butikker, der skal sælge vores varer til slutbrugeren.
Hvilke produkter glæder I jer særligt til at vise frem denne sæson?
Vi har udviklet nyheder inden for den kategori af produkter, som vi har allermest succes med at sælge. Derfor vi vil præsentere nye varianter af salt- og peberkværne. Desuden kommer der nyt til sommerens salater.
Almuegaarden
Michael Christensen, indehaver
Almuegaardens Bolchekogeri blev etableret som et af de første bolchekogerier i Danmark og tilbyder håndlavede kvalitetsbolcher.
Hvordan viser I jeres produkter frem, når messer og fysiske møder er aflyst/begrænset?
Vi har i januar færdiggjort vores katalog for forår/sommer 21, som herefter er blevet tilsendt alle vores kunder. Ligeledes fremsender vi aktuelle nyhedsbreve på mail og er aktive på Facebook og Instagram.
Hvordan har I tilpasset jer corona-situationen?
Vi har produceret ekstra meget i de åbne perioder for hele tiden at have et godt lager. På den måde har vi kunnet servicere de detailforretninger, der trods alt må have åbent. Vi har ligeledes fokus på salg til webshops. Med tvangslukning af vores egne detailbutikker har det også været nødvendigt at udnytte muligheden for at hjemsende personale.
Hvilke produkter glæder I jer særligt til at vise frem denne sæson?
På Formland i februar 2020 præsenterede vi en ny eksklusiv serie af fyldte bolcher: ’Smagfuld by Almuegaarden’. Vi har benyttet de ledige stunder under corona til at videreudvikle denne serie til også at omfatte ’Smagfuld Sirup’ og ’Smagfuld Likør’, med udgangspunkt i ingredienserne fra serien af fyldte bolcher. Vi har produktion og emballage klar og forventer at kunne leverer disse nyheder primo marts 2021.