Den tyske Orgatec-messe, hvis fokus er på kontraktmarkedet, lakker mod sin afslutning for denne gang. 365DESIGN har talt med to danske møbelvirksomheder, om hvorfor de udstiller på messen, og hvad deres oplevelser af messen er.
Fredericia Furniture
Navn: Michael Schönwiese
Virksomhed: Fredericia Furniture
Stilling: PR og Social Media Manager
Hvorfor har I hos Fredericia Furniture valgt at udstille på Orgatec-messen?
Arbejdspladssegmentet, som er Orgatecs fokus, er super vigtigt for os. Vores produkter er oplagte til at skabe afslappede arbejdsområder med en imødekommende, varm og hjemlig atmosfære. Og det er jo lige det, der efterspørges nu. Ikke kun i arbejdpladssammenhænge, men også i hospitality-segmentet, som også er at finde på Orgatec.
Hvordan adskiller Orgatec sig fra nogle af de andre design- og interiørmesser, som I udstiller på?
Det gør den ved netop at have fokus på især arbejdsområder, og sekundært hospitality-segmentet.
Hvad har I fået ud af at udstille på messen, og levede den op til jeres forventninger?
Det er svært at sige på nuværende tidspunkt, da messen ikke er slut endnu. Men på trods af færre besøgende end tidligere, så har kvaliteten af besøgende været rigtig god. Vi fik besøg af både nuværende og nye kontakter fra hele verden, mest Europa, men også USA, Australien og Fjernøsten.

Stouby Furniture
Navn: Carsten Mortensen
Virksomhed: Stouby Furniture
Stilling: CEO og ejer
Hvorfor har I hos Stouby Furniture valgt at udstille på Orgatec-messen?
Vi ønsker at udvide vores markeder uden for Nordeuropa. Vi modtager mange henvendelser fra hele verden igennem Architonics, så vi oplever helt sikkert en international interesse for vores produkter.
Hvordan adskiller Orgatec sig fra nogle af de andre messer, som I udstiller på?
Orgatec-messen adskiller sig fra nogle af de andre messer ved udelukkende at være rettet mod kontraktmarkedet. Den er væsentlig mere international end Stockholm-messen.
Hvad har I fået ud af at udstille på messen, og levede den op til jeres forventninger?
Vi har fået en masse nye og interessante kontakter, som vi lige nu er ved at få overblik over. Messen levede op til vores forventninger om mål på besøg og kontakter, så vi må se, om det også giver de fremtidige nye forhandlere og ordre, som vi forventer.
