Når Formex løber af stablen til august, vil det være under temaet ’We are’. Et tema der ikke blot har til hensigt at samle branchen, men også at manifestere den svenske messes fortsatte betydning.
Fra den 27. – 29. august vil den 116. udgave af interiørmessen Formex finde sted på Stockholmsmässan i Sverige, og allerede nu kan man løfte sløret for årets tema, der skal stadfæste messens status – og fortsatte eksistens – som én af nordens vigtigste designmesser.
’We are’, lyder årets tema, som projektleder for Formex, Sonja Björk Ebert, i en pressemeddelelse har sat nogle flere ord på:
”I august er fokus på kreativitet, fremsynethed og innovative samarbejder. Med temaet ’We are’ ønsker vi at manifestere, at Formex er en messe, der har eksisteret i 64 år og vil fortsætte med at eksistere i mange år fremover. Som altid er vi her for vores udstillere og besøgende,” forklarer hun.
Temaet vil ifølge Formex blive udtrykt gennem både trends, viden og inspiration i form af udstillinger, workshops og foredrag. I forlængelse af temaets kollektive budskab forklarer Sonja Björk Ebert videre, at messen i år har fokus på at samle branchen i kølvandet på nogle udfordrende år.
”Efter nogle hårde år i interiørdesignbranchen begynder tingene at lysne op, som vi bemærkede ikke mindst ved den seneste messe i januar, hvor mange af vores udstillende virksomheder solgte meget bedre end forventet. I dag er det vigtigere end nogensinde for branchen at kunne samles under ét tag for at være så effektive som muligt med hensyn til indkøb, viden, inspiration og netværk,” siger Sonja Björk Ebert.
Foto: Formex