Det aarhusianske designbrand med de eventyrlige produkter har løftet bundlinjen de sidste tre år og vækster derfor fortsat.

Den danske designvirksomhed Dsignhouse må i den grad siges at have ramt en niche.

Siden stiftelsen i 2020 har Aarhus-brandet nemlig haft succes med at sælge interiørprodukter med udgangspunkt i skandinaviske, litterære klassikere som Mumitroldene, Emil fra Lønneberg og Pippi Langstrømpe. Og dette har vist sig som en god forretning, da forhandlere som Illums Bolighus, Boozt, Sinnerup og Kop & Kande har valgt at føre de eventyrlige produkter.

Dette afspejles også på virksomhedens bundlinje, der for tredje år i træk er vokset. I deres 2023/2024-regnskab har Dsignhouse ApS leveret et overskud for året på 818.688 kroner, hvilket er en stigning ift. sidste års resultat på. 374.393 kroner. Selskabets bruttofortjeneste og tilsvarende vokset fra 1 mio. kroner til 1,53 mio. kroner.

Egenkapitalen hos Dsignhouse ender på 1,52 mio. kroner. og er ligeledes blevet forøget i forhold til sidste år, hvor egenkapitalen udgjorde 802.158 kroner.

  2023/2024 2022/2023 2021/2022
Omsætning---
Bruttofortjeneste1.531.599 DKK1.001.480 DKK794.592 DKK
Resultat før skat1.058.144 DKK484.439 DKK375.430 DKK
Årets resultat818.688 DKK374.393 DKK290.640 DKK
Balance2.782.447 DKK1.415.433 DKK685.910 DKK
Egenkapital1.520.846 DKK802.158 DKK427.765 DKK