Flere virksomheder og brancher vælger at tilbyde abonnementsløsninger. Men hvad er det, der gør abonnementerne så attraktive for både virksomheder og forbrugere? Jonas Juul Jeppesen fra Subscrybe giver svaret. 

Abonnementer er ikke et nyt fænomen. Ideen om at sælge varer som et abonnement kan spores helt tilbage til det 17. århundrede, hvor blandt andet forfattere kunne sælge deres værker som abonnement, og hvor også de første aviser dukkede op.

Men der sket noget nyt: Abonnementer har aldrig været så succesfulde som nu. I dag er abonnementsbranchen voksende og drevet af megatrends på forbrugerområdet. Og det ser ikke ud til, at det stopper foreløbigt, lyder det fra Jonas Juul Jeppesen fra Subscrybe, der i mere end seks år har rådgivet virksomheder i abonnementsinnovation, blandt andet for Dansk Supermarked, Interflora og Bianco.

Ifølge Jonas Juul Jeppesen har fænomenet ’den nye abonnementsøkonomi’ fejet hen over mange forskellige brancher de seneste år. Særligt Amazon og Netflix har været nogle af de centrale drivkræfter, og de har ændret måden, hvorpå virksomheder leverer produkter og tjenester til forbrugerne.

En af de væsentligste fordele ved abonnementsmodellen er forudsigeligheden af efterspørgslen efter virksomhedens produkt, hvilket gør produktionsplanlægningen både lettere og billigere. Hvis du driver en stabil abonnementsvirksomhed, kan du forudsige dit salg op til et år fremad baseret på antal abonnenter, og på den måde ved virksomheden ret præcist, hvor meget den har solgt, før produktionen sættes i gang.


Mød Jonas Juul Jeppesen til pej gruppens Retailkonference 2018, hvor han vil sætte fokus på, hvilke abonnementsmodeller der er fremherskende inden for retail i dag og i fremtiden, samt hvordan man kommer godt i gang med abonnementsforretningsmodellen i egen forretning?

På Retailkonferencen kan du opleve et hav af kompetente oplægsholdere, som vil bidrage med masser af inspiration, konkrete anbefalinger og ny viden inden for retailbranchen.